Bu makale Türkiye’de farklı toplumsal grupları temsil eden sivil toplum kuruluşlarının (STK) İnstagramdaki ulusal bayram temsilleri üzerinden ulus kimliğini sembolik olarak nasıl inşa ettiklerini incelemektedir. Ulusal simge ve semboller, ulusal kimliği iletme ve aidiyet duygusu inşa etme işlevi üstlenirler. Görsel imgeler, aynı zamanda kimliklerin şekillendiği sosyal, ekonomik ve politik süreçlerin izleri olarak ortaya çıkar. Bu bağlamda, makalede sivil toplum kuruluşlarının (STK') Instagram gönderilerini analiz etmenin, ulusal kimliğin ulusal günler aracılığıyla nasıl inşa edildiğine dair fikir verebileceği savunulmaktadır. NGO'ları milli bayramlar üzerinden tanımlamak amacıyla gömülü kodlama süreci kullanılarak tematik içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. QDA Miner yazılımı kullanılarak hangi kodların hangileri ile ilişkilendiğini ortaya çıkarmak amacıyla kümeleme analizinden yararlanılmıştır. Bulgular, kutlama mesajlarının çoğunlukla sosyal medyadaki belirli ulusal semboller aracılığıyla görselleştirildiğini ve bunların, STK'ların siyasi ve ideolojik pozisyonlarına veya temsil ettikleri sosyal gruplara ve değerlere paralel olarak üç ana ulusal kimlik söylemi çerçevesinde farklılaştığını göstermektedir.
This article examines how NGOs that represent social groups in Turkey symbolically construct a national identity through the representation of national days in Instagram. National signs and symbols function to communicate national identity to its members and create a sense of belonging. Visual images also appear as traces of social, economic, and political processes in which identities are shaped. Therefore, this paper argues that analyzing Instagram posts by non-government organizations (NGOs) can provide insight into how national identity is constructed through national days. A thematic analysis approach, supported by a grounded coding process, was used to explore how NGOs portray national days. For this qualitative thematic analysis, a coding frame was used to conduct cluster analyses of the symbols by using QDA Miner software to understand how they relate to another. The findings indicate that the celebration messages are mostly visualized through certain national symbols in social media and these differ in three main national identity discourses parallel to NGO’s political and ideological positions or social groups and values they represents.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2022 |
Submission Date | October 6, 2021 |
Acceptance Date | November 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |