Belediyelerin kurumsal itibarlarını güçlendirmek için dikkate alınması gereken konular arasında etik kuralları ön plana çıkmaktadır. Kurumsal itibara etkisi açısından halkla ilişkilerin faaliyetleri başta olmak üzere diğer kurumsal çalışmalarda da etik anlayışının yansıtılması önemli faktörler arasındadır. Belediyelerin gerçekleştirdiği çalışmalar hakkında halkı bilgilendirmek, kurum ile toplum arasında etkin iletişim sağlamak ve kurumsal imajı güçlendirmek amacıyla belirlenen kurumsal stratejileri uygulamak ise, halkla ilişkilerin faaliyet alanında bulunmaktadır. Bu bakımdan, halkla ilişkiler faaliyetleri, belediyelerin kurumsal itibarlarını destekler nitelikte olma ve gelişimine katkı sağlama özelliklerine sahiptir. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) halkla ilişkiler uygulamalarının kurumsal itibara etkisi ve bu etkide etik kurallarının rolü, çalışmanın temel konusunu oluşturmaktadır. Bu çerçevede İBB halkla ilişkiler biriminin yürüttüğü faaliyetler ele alınarak bu faaliyetlerin kurumsal itibar üzerine etkisi ve bu etkinin etik kuralları ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışmada, on katılımcı ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin analizine dayanan bulgulara göre, katılımcı görüşleri etik kurallarına uygunluğun İBB kurumsal itibarı üzerinde olumlu etki sağladığı yönünde yoğunlaşmaktadır. Bunun yanı sıra toplumsal değerler ve genel ahlaki ilkelere uygunluğun da kurumsal itibara etkisinin bulunduğu belirtilmektedir. Ayrıca, sonuçlar etik dışılığın kurumsal itibarı olumsuz yönde etkileme durumunu da işaret etmektedir. Çalışmada ulaşılan bulgulara dayanarak kurumsal itibarın gelişimi ve sürekliliğini sağlamaya ilişkin bir dizi uygulama önerisi sunulmaktadır.
Doktora Tez çalışmamdan türetilen bu makalede emeği geçen tüm hocalarıma ve siz değerli editör hocalarıma en içten saygı şükranlarımı sunuyorum.
Ethical rules come to the fore among the issues that need to be taken into account in order to strengthen the corporate reputation of municipalities. In terms of its effect on corporate reputation, the reflection of ethical understanding in other corporate studies, especially in public relations activities, is among the important factors. Implementing the corporate strategies determined in order to inform the public about the works carried out by the municipalities, ensure effective communication between the institution and the society, and strengthen the corporate image in the field of activity of public relations. In this respect, public relations activities have the characteristics of supporting the corporate reputation of municipalities and contributing to their development. The effect of public relations practices of Istanbul Metropolitan Municipality (IMM) on corporate reputation and the role of ethical rules on this effect constitute the main subject of the study. In this context, the activities carried out by the IMM public relations unit were discussed and the effect of these activities on corporate reputation and the relationship of this effect with ethical rules were examined. In the study, semi-structured in-depth interviews were conducted with ten participants. According to the findings based on the analysis of qualitative data, participant opinions focus on the positive impact of compliance with ethical rules on IMM's corporate reputation. In addition, it is stated that compliance with social values and general moral principles has an impact on corporate reputation. In addition, the results also point to the negative impact of unethical behavior on corporate reputation. Based on the findings, a series of application suggestions are presented to ensure the development and continuity of corporate reputation.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 7, 2022 |
Submission Date | July 5, 2022 |
Acceptance Date | August 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 4 |