Doğa, sınırsız farklı biçimleri ile her zaman sanatçılara ilham kaynağı olmuştur. Bu açıdan değerlendirildiğinde doğa, bünyesinde barındırdığı matematik ve geometri içeren sonsuz düzeneği ile öğretici bir kimlik de taşımaktadır. Sanat yapıtlarında doğa çözümlerine Rönesans’tan güncel sanat akımlarına kadar hemen hemen her dönem rastlanılmaktadır. Empresyonizm ile 1870’li yıllarda doğanın kompozisyonları değişen ışık değerleri göz önünde bulundurularak anlık olarak resmedilmiş ve kübizmde ise doğa geometrik bir çözümleme ile ele alınmıştır. Art Povera (yoksul sanat) ile sanat dünyasına doğadan gelen gerçek nesnelerin dayandığı kavram üzerinden süreçteki değişimlerine odaklanan yeni bir anlayış ortaya çıkarken, arazi sanatı, çevresel sanat, ekolojik sanat, yeryüzü sanatı gibi yeni sanat hareketleriyle insan-doğa ve yaşam ilişkileri önem kazanmıştır. Bu bağlamda doğayı odağına alan sanatsal ifadelerde hem doğal çevrenin tahribatına yönelik bir farkındalık oluşturmaya çalışılmış hem de doğanın kendisi üzerinde doğaya yapılan müdahalelerle kavramlar/fikirler öne sürülmüştür. Çalışmanın amacı, çağdaş sanatta doğaya yönelik çözümlemelere odaklanan sanatçıların eserleri üzerine okumalar gerçekleştirmektir. Araştırma bu kapsamda Nils Udo, Anna Garforth, Yong Ju Lee, Katerina Apale, Shona Wilson, Catriona Pollard ve Georgia O’Keeffe’nin sanat anlayışlarına odaklanmaktadır. Ayrıca, araştırmacı tarafından yapılan eserlerdeki doğaya yönelik izler, biçim ve içerik yönünden açıklanmaktadır. Makalede betimsel yöntem ve tarama modeli kullanılarak, durumlar üzerinde herhangi bir değişiklik yapılmadan elde edilen bulgular olduğu gibi sunulmaya çalışılmıştır. Çalışma, hem birebir doğayı deneyimleyen sanatçıların yapıtlarını ve doğadan esinlene/yorumla görsel biçime dönüşen eserleri analiz etmek hem de doğanın sanattaki yansımasını ortaya koyabilmek açısından önem taşımaktadır.
YOK
YOK
Teşekkür ederiz
Nature has always been a source of inspiration for artists with its unlimited different forms. From this point of view, nature carries an instructive identity with its infinite mechanism that includes mathematics and geometry. Nature solutions in works of art can be found in almost every period, from the Renaissance to contemporary art movements. With Impressionism, the compositions of nature in the 1870s were instantly depicted by taking into account the changing light values, and nature was handled with a geometric analysis in cubism. With Art Povera (poor art), a new understanding that focuses on the changes in the process through the concept on which real objects from nature are based on the art world, while new art movements such as land art, environmental art, ecological art, earth art, human-nature and life relations have gained importance. In this context, in artistic expressions that focus on nature, it has been tried to create awareness about the destruction of the natural environment and concepts/ideas have been put forward, with the interventions made on nature itself. The aim of the study is to perform readings on the works of artists who focus on the analysis of nature in contemporary art. In this context, the research focuses on the artistic understanding of Nils Udo, Anna Garforth, Yong Ju Lee, Katerina Apale, Shona Wilson, Catriona Pollard and Georgia O’Keeffe. In addition, traces of nature in the works made by the researcher are explained in terms of form and content. In the article, the findings obtained without making any changes on the situations were tried to be presented as they were, by using the descriptive method and scanning model. The study is important both in terms to analyzing the works of artists who have experienced nature and the works inspired by nature/transformed into visual form with interpretation, as well as revealing the reflection of nature in art.
YOK
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | YOK |
Publication Date | January 1, 2023 |
Submission Date | November 3, 2022 |
Acceptance Date | November 15, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 13 Issue: 1 |