Son yıllarda yaşanan gelişmeler teknolojinin dil
öğrenme sürecinde kullanılmasını kaçınılmaz hale getirmiştir. Buna bağlı olarak
mobil destekli dil öğrenimi son yıllarda önem kazanmıştır. Mobil destekli dil
öğreniminin yanı sıra, dil öğrenme stillerinin dil öğrenme sürecini ve mobil
destekli dil öğrenimi uygulamalarının kullanımını etkilediği reddedilemez bir
gerçektir. Bahsedilen bu bilgiler ışığında tasarlanan bu çalışmanın amacı,
öğrencilerin araştırmacı tarafından geliştirilen mobil destekli bir kelime
öğrenimi uygulamasının (VocaStyle) ve dil öğrenme stillerinin öğrenme
süreçlerine etkisi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel
araştırma desenlerinden durum çalışması modelinde tasarlanmıştır. Araştırma
verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırma
kapsamında çalışma grubunu oluşturan 10 katılımcı ile görüşmeler yapılmıştır.
Bahsedilen 10 katılımcı 5’i işitsel, 5’i görsel öğreniciler olacak şekilde
belirlenmiştir. Veri analizi sürecinde tematik içerik analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma bulguları, öğrencilerin mobil destekli kelime
uygulamasını yararlı, etkili ve güdüleyici bulduklarını ortaya çıkarmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen başka bir bulgu ise öğrencilerin açıklayıcı
eklere ilişkin görüşlerinin öğrenme stillerine göre değiştiğidir.
Mobil destekli dil öğrenimi İngilizce öğrenicileri hipermetin açıklayıcı ekler kelime öğrenimi
The
improvements in technology have made it inevitable to use it in language
learning process. Thus, the mobile assisted language learning (MALL) has gained
importance recently. Besides, it is an undeniable fact that learning styles
affect language learning process and use of MALL applications. Accordingly,
this study aims to define students’ views on the effects of a mobile assisted
vocabulary learning (MAVL) application (VocaStyle), which was developed by the
researcher, on their learning process and their learning styles’ impact on
their views. The study was in descriptive case study design. The data was
gathered with semi-structured interview form. Ten participants were
interviewed, five of which were aural learners and five of which were visual
learners. The data was analyzed with thematic content analysis. The findings
revealed that students found the MAVL application effective, motivating and
useful. The findings also indicated that participants found video and graphic
annotations more useful and their views changed depending on their learning
styles.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Submission Date | March 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 3 |