Bu çalışmada,
öğretmen adaylarına sunulan Toplum Hizmeti Uygulamaları (THU) dersi, Bağlam,
Girdi, Süreç ve Ürün Modeli kullanılarak değerlendirilmiştir. Bu çalışmanın
amaçları iki yönlüdür. Birincisi, programın öğretmen adaylarının ihtiyaçlarını
ve beklentilerini karşılamaya yönelik etkinliği tartışılmıştır. İkincisi,
öğretmen adaylarının ders amaçlarına ulaşması ve hedefler, içerik ve
faaliyetler arasındaki tutarlılık incelenmiştir. Veriler, 17 üçüncü sınıf
düzeyinde öğretmen adayından ihtiyaç analizi ve düzey belirleyici değerlendirme
anketleri, biçimlendirici değerlendirme, öz-bildirim raporları, sınıf içi ve
sınıf dışı gözlem ve iki öğretim üyesinden de görüşme yoluyla toplanmıştır.
Sonuçlar, aşağıdaki gibi Bağlam, Girdi, Süreç ve Ürün modelinin dört bileşeni
altında sunulmaktadır. Bağlam değerlendirmesi ile ilgili olarak, öğrencilerin
ihtiyaç ve beklentileri, dersin amaç ve hedefleri ile uyumludur. Girdi
değerlendirmesinde ders etkinlikleri ve planları incelenmiştir. Süreç
değerlendirmesinde, faaliyetlerin ve prosedürlerin planlandığı gibi
uygulanmakta olduğu ancak uygulama ve kuramın entegrasyonu, ders
materyallerinin eksikliği, sorunlu STK izinleri ve STK'ların öğrencilere karşı
tutumları gibi bazı sınırlılıkların olduğu ortaya çıkmıştır. Son olarak, ürün
değerlendirmesinde, dersin devamı konusunda bir karar verilmiştir. Sonuç
olarak, ders öğrencilerin gereksinimlerini karşılamış ve hedeflerine başarılı
bir şekilde ulaşmış olsa da, analiz, dersi güçlendirmek için yukarıda
bahsedilen noktaların iyileştirilmesinin yararlı olacağına işaret etmektedir.
Program Değerlendirme topluma hizmet uygulamaları öğretmen eğitimi çok kültürlü eğitim CIPP Modeli durum çalışması
In this study,
the Community Service Practices (CSP) course, offered for pre-service
teachers, was evaluated utilizing the Context, Input, Process and Product
(CIPP) Model. The purposes of this study are twofold. First, the effectiveness
of the program in relation to satisfying pre-service teachers’ needs and
expectations is discussed. Second, the pre-service teachers’ attainment of the
course objectives and the consistency between objectives, content and
activities are examined. The data was gathered from 17 junior pre-service
teachers via needs assessment and summative evaluation questionnaires,
formative evaluation self-reporting progress papers, in-class and out-of-class
observation and two instructors by means of interviews. The results are
presented under the four components of the CIPP model, as follows. In relation
to context evaluation, students’ needs and expectations were congruent
with the goals and objectives of the course. In input evaluation, course
activities and plans were examined. Within process
evaluation, activities and procedures appear to have been implemented as
originally planned, with some limitations such as problems in integration of
practice and theory, lack of course materials, problematic NGO permissions and
attitudes of NGOs towards students. Lastly, within product evaluation, a decision was made on the continuation of the
course. In conclusion, although the course satisfied students’ needs and
successfully achieved its objectives, the analysis posits that it would be
worthwhile to improve the aforementioned points in order to strengthen the
course.
Curriculum Evaluation Community Service Practices Teacher Education Multicultural Education CIPP Model Case Study
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2018 |
Submission Date | March 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 4 |