Today, rapidly developing technology has brought many innovations and necessitated radical changes in education and training practices. Virtual reality technology, which is among these innovations, has taken its place in the field as an alternative tool to traditional teaching methods used in the field of foreign languages thanks to its ability to create real-life communication contexts and the cultural acquisition it provides. This study is important as it is one of the first studies on virtual reality technology in teaching French as a foreign language in Turkey. The study, which was conducted with 79 pre-service teachers studying at Gazi University, Gazi Faculty of Education, Department of Foreign Languages Education, Department of French Language Teaching, aims to examine how virtual reality can be used in French language teaching and the attitudes of pre-service teachers in terms of different variables (gender, age, grade level). In this direction, a 5-point Likert-type "Virtual Reality" scale consisting of 24 items developed by Antonietti et al. (2000) and adapted into Turkish by İşman and Başaran (2010) was applied to the pre-service teachers, and descriptive analysis methods were used in this quantitative study. SPSS 27 Package Program was used to analyze the data, and Mann Whitney U Test and Kruskal Wallis H Test were used in the analysis of variables. The findings show that virtual reality is a motivational and interactive tool in language teaching and is positively received by pre-service teachers. While there was no significant difference in attitudes towards virtual reality according to gender variable, it was determined that male participants believed that virtual reality facilitated the application of knowledge more. It was observed that upper-class students had a higher awareness of virtual reality technology. As a result, it can be said that virtual reality technology can be used effectively in French language teaching since French language teacher candidates' views towards virtual reality technology are positive.
Bu araştırma Gazi Üniversitesi Etik Kurul Komisyonu tarafından alınan izin ile gerçekleşmiştir. Etik Kurul İzni Tarih / Sayı: Gazi Üniversitesi Etik Komisyonu, 09 Mayıs 2023, No: 2023- 703
Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.
Günümüzde hızla gelişen teknoloji birçok yeniliği beraberinde getirmiş, eğitim-öğretim uygulamalarında da köklü değişiklikleri gerekli kılmıştır. Bu yenilikler arasında yer alan sanal gerçeklik teknolojisi gerçek hayattaki iletişim bağlamlarını oluşturabilmesi ve sağladığı kültürel edinim sayesinde yabancı dil alanında kullanılan geleneksel öğretim yöntemlerine alternatif bir araç olarak alanda yerini almıştır. İlgili çalışma ülkemizde yabancı dil olarak Fransızca öğretiminde sanal gerçeklik teknolojisine dair ilk yapılan çalışmalardan biri olma özelliği ile önem arz etmektedir. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 79 öğretmen adayı ile yapılan araştırma, sanal gerçekliğin Fransızca öğretiminde nasıl kullanılabileceği ve öğretmen adaylarının bu konudaki tutumlarını farklı değişkenler (cinsiyet, yaş, sınıf düzeyi) açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarına Antonietti ve diğerleri (2000) tarafından geliştirilen, İşman ve Başaran (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan 5’li likert tipinde hazırlanmış 24 maddeden oluşan "Sanal Gerçeklik" ölçeği uygulanmış, nicel bir araştırma olan bu çalışmada betimsel analiz yöntemlerine başvurulmuştur. Verilerin analizinde SPSS 27 Paket Programı, değişkenlere yönelik analizlerde ise Mann Whitney U Testi ile Kruskal Wallis H Testi kullanılmıştır. Bulgular, sanal gerçekliğin dil öğretiminde motivasyon artırıcı ve etkileşimli bir araç olduğunu ve öğretmen adayları tarafından olumlu karşılandığını göstermektedir. Cinsiyet değişkenine göre sanal gerçekliğe yönelik tutumlarda anlamlı bir fark bulunmazken, erkek katılımcıların sanal gerçekliğin bilgilerin uygulamaya dökülmesini kolaylaştırdığına daha fazla inandıkları belirlenmiştir. Üst sınıf öğrencilerinin sanal gerçeklik teknolojisine yönelik farkındalıklarının daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, Fransızca öğretmen adaylarının sanal gerçeklik teknolojisine yönelik görüşlerini olumlu olması sebebiyle sanal gerçeklik teknolojisinin Fransızca öğretiminde etkin bir şekilde kullanılabileceği söylenebilir.
Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators, Turkish and Social Sciences Education (Diğer) |
Journal Section | TOBİDER - International Journal of Social Sciences Volume 8 Issue 3 |
Authors | |
Project Number | Herhangi bir proje tarafından desteklenmemiştir. |
Early Pub Date | October 12, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | July 11, 2024 |
Acceptance Date | September 13, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 8 Issue: 3 |