Tatil satın alma kararı öncesi destinasyonlar hakkında online
bilgi araştırması yapan ziyaretçilerin sayısı artmaktadır. Bu eğilim sonucunda
ziyaretçiler geleneksel bilgi kaynaklarının yerine arama motorlarını ve sosyal
ağları bilgi kaynağı olarak kullanmaya başlamıştır. Destinasyon hakkında
edinilen bilgiler ziyaretçilerin destinasyon imajlarının oluşmasını
etkilemektedir. Günümüzde gastronomi, turizm hareketlerinin önemli bir parçası
ve bazen en belirleyici etkeni olabilmektedir. Destinasyonlar, gastronomiyi bir
çekicilik unsuru olarak kullanmaktadır. Bununla birlikte sadece gastronomi
destinasyonu imajı oluşturma eğiliminde olan destinasyonlar da mevcuttur.
Gastronomiyi çekicilik unsuru olarak kullanan destinasyonların gastronomi
imajları geliştirilmektedir. Sosyal medya ve gastronomi imajını birlikte ele
alan bu çalışma Türkiye destinasyonun online gastronomi imajını ve özellikle
online gastronomi imajı içinde en belirgin şekilde yer alan yiyecek ve
içecekleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada Türkiye’de bulunan 100
restoran işletmesi ve bu işletmelere ait toplam 1.000 yorum içerik analizi
yöntemiyle incelenmiştir. Restoran işletmelerinin incelenmesi için, Tripadvisor
sosyal medya web sitesinde bulunan restoran sayfaları analiz edilmiştir.
İncelenen yorumların neredeyse yarısında bir yemek veya içecek adı
bulunmamaktadır. Restoranlar en çok Deniz Mahsulleri, Akdeniz, Türk Mutfağı ve
Avrupa Mutfağı menüleri sunmaktadır. Restoran işletmelerinin sayfalarında yer
alan fotoğraflarda en çok Restoran, Müşteri ve Deniz Ürünleri görüntüleri yer
almaktadır. Yorumların içinde en çok adı geçen yiyecekler ise Kebap, Biftek, Tavuk,
Tatlı ve Meze olarak karşımıza çıkmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 28, 2017 |
Submission Date | December 10, 2017 |
Acceptance Date | December 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 2 |