Tourism, a rapidly growing sector around the
world, is perceived as panacea for socio-economic problems in many regions. Study
aims to compile the opinions of the travel agencies for tourism development in the
Eastern Anatolia in Turkey. Qualitative research method has been utilized to
get in-depth views on the planning and implementation issues. Findings indicate
that tourism can be used as a development tool provided that correct steps are
taken after planning with the participation of all stakeholders. The study is
important not only because it contributes to the literature by determining the
remarks of travel agencies, but also offers valuable information to tourism
planners and decision makers.
Dünya çapında hızla büyüyen bir sektör olan turizm, dünyanın pek çok yerinde sosyo-ekonomik sorunlara deva olarak algılanmaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye’nin en az gelişmiş bölgeleri arasında yer alan Doğu Anadolu’da turizm gelişimine yönelik seyahat acentalarının bakış açılarını derlemektir. Çalışma kapsamında görüşleri derinlemesine elde edebilmek için nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışma geri kalmış bölge kavramının oluşturduğu olumsuz imajın taze, el değmemiş ve özgün gibi imajlarla yer değiştirmesinin temel adım olması gerektiğini göstermektedir. Çalışma bulguları ayrıca, tüm paydaşların katılımı ile gerçekleştirilecek planlama sonrasında doğru adımların atılması durumunda, turizmin geri kalmış bölgeler için bir kalkınma aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir. Çalışma, seyahat acentelerinin az gelişmiş bölgelere bakış açısını belirleyen çalışma eksikliğinin giderilmesine katkı sunmasının yanı sıra turizm planlayıcılarına ve karar vericilere kayda değer veriler sunmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | August 27, 2018 |
Acceptance Date | February 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 1 |