Müşteri
memnuniyeti ve üretkenliğin en önemli itici güçlerinden biri olarak kabul
edilen çalışan memnuniyeti, günümüzde halen otel işletmeleri için önemini
korumaktadır. Dolayısıyla, karmaşık bir yapıya sahip olan çalışan memnuniyeti
ve çalışan memnuniyetini belirleyen faktörler farklı yönleriyle alanyazında ele
alınmaya devam etmektedir. Bu çalışmada,
çalışan memnuniyetini belirleyen faktörlerin çalışan memnuniyeti üzerindeki
doğrusal ve doğrusal olmayan etkilerini inceleyerek, müşteri memnuniyetinin üç
faktörlü teorisine göre çalışan memnuniyeti etkileyen faktörlerin sınıflandırılması
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Kuşadası’nda faaliyet göstermekte olan beş
yıldızlı bir otel işletmesi çalışanları üzerinde anket yöntemiyle bir uygulama
yapılmış ve 264 veri elde dilmiştir. Elde edilen verilere gerçekleştirilen açıklayıcı
faktör analizi sonucunda, iş
arkadaşları, yönetim tarzı, işin doğası, ücret ve terfi, ek imkânlar, ödül ve
iletişim boyutları çalışan memnuniyeti belirleyen başlıca faktörler olarak
tespit edilmiştir. Elde edilen bu faktörler ile çalışan memnuniyeti arasında
doğrusal ilişkiyi test eden regresyon analizi sonucuna göre, işin doğası,
yönetim tarzı ve iş arkadaşları boyutları çalışan memnuniyetinin temel belirleyicileri
olarak ortaya konulmuştur. Doğrusal olmayan ilişkiyi test eden Ceza-Ödül
Karşıtlığı analizi sonucunda, güdüleyici faktörler olarak sınıflandırılan işin
doğası ve iletişim boyutları memnuniyeti belirleyicileri olarak tespit
edilmiştir.
Çalışan memnuniyeti Çalışan memnuniyetini etkileyen faktörler Doğrusal olmayan ilişki Ceza-Ödül Karşıtlığı analizi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2019 |
Submission Date | January 17, 2019 |
Acceptance Date | August 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |