Günümüzde çeşitli
sebeplerle seyahatlerin artması, bölge turizmini geliştirmekte, bölge halkına
turizm bilincini aşılamakta, gelen ziyaretçilere de farklı deneyim
kazandırmaktadır. Gerçekleştirilen bu turistik faaliyetlerde yiyecek ve içecek
tüketimi günlük yeme-içme alışkanlıklarının bir tekrarı olmayıp, farklı ve daha
önce tadılmamış lezzetler/gıdaları tatmayı kapsayan çekici bir deneyimi
oluşturmaktadır. Yüksek tatmin sağlanmış bir tatil deneyimi turistlerin
destinasyon algısına pozitif yönde etki etmekte ve aynı zamanda tekrar ziyaret
niyetinde de etkili olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı farklı motivasyonlar
ile turistik faaliyetlere katılan turistlerde, ziyaret edilen bölgedeki yiyecek
ve içeceklerin lezzetinin nasıl bir algı yarattığını incelemek ve destinasyon seçiminde
yöresel yemeklerin rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın örneklemini Adana, Diyarbakır,
Gaziantep, Hatay, Mardin ve Şanlıurfa illerini farklı amaçlarla ziyaret eden turistler
arasından seçilen 390 ziyaretçi oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veri toplama
yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinde mutlak ve
yüzde değer faktör analizi, basit regresyon ve çoklu regresyon analizi
kullanılmıştır. Araştırma kapsamına alınan ziyaretçilerin yarısından fazlası
18-44 yaş aralığında, ön lisans ve lisans eğitime sahiptir. Ziyaretçilerin %84’ü
bulundukları destinasyonu daha önce ziyaret ettiklerini belirtmişlerdir.
Yapılan basit regresyon analizine göre destinasyon imajı üzerinde yöresel
yemeklerin anlamlı pozitif bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 1, 2019 |
Submission Date | October 12, 2019 |
Acceptance Date | November 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |