Cases of the Covid-19 pandemic around the world have been changing hourly since the beginning of 2020. Under the effect of the Covid-19 pandemic, negative impacts on the maritime trade and tourism are a sign of the economic impacts globally. Tourism and maritime sectors are directly affected by the pandemic. In this concept cruise, tourism is the intersection of both sectors. While the world economy goes into the recession by the pandemic, the sectoral situation of the cruise industry shows that even big companies started the year 2020 in a good financial situation, but in the second quarter of 2020, economic results of the adverse impacts are shown because of the voyage restrictions. The economic difficulties forced some businesses to sell their ships. All these impacts show that a return to pre-pandemic touristic activity levels before 2023 is impossible. This study aims to observe how the pandemic affected cruise tourism and which strategies can be implemented during and after the pandemic. In this sense, it is thought that cruise tourism must resume with sustainable solutions since it contributes significant values to both the country and business economics.
Dünya genelinde Covid-19 salgını vakaları 2020’nin başından bu yana saat başı değişmektedir. Covid-19 salgınının etkisiyle deniz ticareti ve turizm üzerindeki olumsuz etkiler küresel çapta ekonomik etkilerin işaretidir. Turizm ve denizcilik sektörleri pandemiden doğrudan etkilenmektedir. Bu kapsamda, kurvaziyer turizmi, her iki sektörün de kesişme noktasıdır. Dünya ekonomisi durgunluğa girerken, kurvaziyer sektörünün durumu, 2020 yılına iyi bir finansal durumda başlayan büyük şirketlerin bile, 2020’nin ikinci çeyreğinde seyahat kısıtlamaları ile olumsuz etkilerin ekonomik sonuçlarını göstermektedir. Ekonomik zorluklar bazı işletmeleri gemilerini satmaya zorlamıştır. Tüm bu etkiler, 2023’ten önce pandemi öncesi turistik faaliyet seviyelerine geri dönmenin imkânsız olduğunu göstermektedir. Bu çalışma, pandeminin kurvaziyer turizmini nasıl etkilediğini ve pandemi sırasında ve sonrasında hangi stratejilerin uygulanabileceğini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu anlamda kurvaziyer turizminin hem ülke hem de işletmelerin ekonomisine önemli değerler kattığı için sürdürülebilir çözümlerle yeniden başlaması gerektiği düşünülmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | January 14, 2021 |
Acceptance Date | May 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 3 Issue: 1 |
Articles published by Tourism and Recreation are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence