Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde önemli bir yönetim aracı olan dış kaynak kullanımı tekniğinin Sapanca’da faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde kullanım alanlarının incelenmesidir. Sakarya ilinin Sapanca ilçesinde faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin yöneticileri ile birincil veri toplama yöntemlerinden “biçimsel mülakat tekniği” kullanılarak veriler elde edilmiştir. İlçede bulunan toplam 3 adet, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinin farklı departmanlarından 9 yönetici ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler “betimsel analiz” yöntemi ile yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda otellerin en fazla yiyecek-içecek ve teknik servis departmanlarında dış kaynak kullanımına gittiği ve en çok ekstra personel temininde dış kaynak kullanımına ihtiyaç duydukları anlaşılmaktadır. İşletmelerin dış kaynak aldığı firmada aradığı en önemli kriterlerin ise referanslar ve kurumsallık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, işletmelerin kadrolu personel ile ekstra personel arasındaki maaş sorununu çözmek için ekstralara genellikle kadrolu personelleri gönderdikleri ve böylece maaş sorunlarını en aza indirdikleri tespit edilmiştir.
The aim of this study is to examine the usage areas of the external resources, which are used frequently in terms of management in hotel businesses, in the 4 and 5 star hotel businesses operating in Sapanca. A meeting was held with the managers of 4 and 5 star hotel businesses operating in Sapanca district of Sakarya province, using the formal interview technique, one of the primary data collection methods. Interviews were conducted with 9 managers from different departments of 3, 4 and 5-star hotels in the district. The obtained data were interpreted with the descriptive analysis method. In this study, it was found out that the hotels used outsourcing the most in the departments of food & beverage and technical services. Also they needed the outsourcing methods to acquire extra staff. It was also shown that the most important criteria that the businesses looked for at the firms that provided the outsourcing were the references and institutionalism. The study also showed that the firms sent the regular staff to extra works to solve the salary problem between the regular staff and the extra staff, minimizing the salary problems to minimum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar, İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Tourism and Recreation tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Lisence ile lisanslanmaktadır.