Metaphors carrying therapeutic value are important in understanding tacit experiences and complex concepts when abstract thinking has not fully developed. Metaphors based on therapeutic cooperation may be perceived as a way of communicating with the child. The primary aim of the present study is to explain the signifi cance of metaphors which help abstract experiences to provide a concrete basis for therapeutic cooperation while counseling children. The importance of the use of metaphors while working with children is examined the titles of metaphor in the therapeutic helping process, metaphoric thinking in children, and metaphor examples in counseling children. Additionally, practical and tangible recommendations devoted to the facilitating role of metaphors in counseling practice with children are proposed. Finally, the study is intended to encourage and increase the use of metaphors in the practice of school counselors and other mental health professionals
Terapötik değer taşıyan metaforlar, soyut düşüncenin henüz gelişmediği dönemlerde örtük yaşantıların ve karmaşık kavramların anlaşılmasında önemlidir. Terapötik işbirliğine dayanan metaforlar çocukla iletişim kurabilmenin bir yolu olarak görülebilir. Bu çalışmanın amacı öncelikli olarak, çocuklarla psikolojik danışma sürecini yürütürken terapötik işbirliği zemininde soyut yaşantıların somutlaşmasına yardım eden metaforların önemini anlatmaktır. Çocuklarla metafor kullanımının önemi terapötik yardım sürecinde metafor, çocukta metaforik düşünce, çocukla psikolojik danışmada metafor örnekleri alt başlıkları ile ele alınmıştır. Ayrıca, çocuklarla yürütülen psikolojik danışma uygulamalarında metaforların kolaylaştırıcı kullanımına yönelik önerilerde bulunulmuştur. Sonuç olarak, çalışmada öncelikli olarak okul psikolojik danışmanlarının ve ruh sağlığı alanında çalışan diğer profesyonellerin uygulamalarında metafor kullanımlarını cesaretlendirmek ve artırmak hedeflenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 43 |
!! From 30 November 2023, English language proofreading will be required for accepted articles to ensure language quality.