Türk ve Alman
çocuk ve gençlik yazınlarında gençlik yazın bilimi açısından gençlik yazını
denince, ister istemez gençlik toplum bilimi verilerinden de yararlanma
ihtiyacı doğmaktadır. Gençlik yazını bu bağlamda gençlik toplum bilimi ve
gençlik psikolojisi ile gençlik yazın tarihi gibi farklı disiplinlerle birlikte
düşünülmelidir. Bu bakımdan gençlik yazını kavramını, gençlik alt kültürlerini
ve dolayısıyla gençlik yazınını daha iyi anlayabilmek için, genç ve gençlik
kavramlarına toplum bilim ve tarihi açısından bakmakta yarar vardır. Bu bakış
bizlere Alman gençlik alt kültürlerinin on yedinci yüzyıldan itibaren günümüze
değin geçirdiği değişimler ile günümüzde sahip olduğu özellikleri de gözler
önüne serecektir. Bu çalışmada Alman gençlik kültürleri bağlamında gençlik
kavramının kavram açıklamasından sonra gençlik kültürü, gençlik alt kültürleri
gibi kavramlara değinilmeye çalışılacak ve kavramın gençlik-toplumbilimsel yeri
irdelenmeye çalışılacaktır. Daha sonra gençlik kavramı ve kültürlerinin
Almanya’da onyedinci yüzyıldan günümüze doğru olan tarihsel gelişim sürecine
göz atılarak gençlik kültürlerinde görülen bir takım değişim ve hareketlere
değinilecektir. Genel bir tarihsel bakışın ardından, günümüz gençlik
kültürlerini de içine alan yeni medyalar dönemine değinilerek gençlik kavramı
ve kültürlerinde görülen en son değişimler, gençlik yazın bilimi açısından
değerlendirilecektir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında günümüz gençliğin okuma alışkanlıkları
ve yazın ile olan ilişkilerine de değinilmeye çalışılacaktır. Bunun için de
daha çok Alman gençlik toplum bilimi ve Alman gençlik yazını verilerinden
yararlanılacaktır.
Journal Section | Article |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |