Çalgı eğitim sürecinde bireyin karşılaştığı teknik ve müzikal
problemlerin çözülmesinde önemli bir yere sahip olduğu düşünülen etütler, amaç
ve uygulama biçimi açısından bu süreçte etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Bu
kapsamda tekniği geliştiren yöntemli çalışma parçası olan etütlerin, spesifik
teknik ve müzikal problemlerin çözülmesinde önemli bir yere sahip olduğu
düşünülmektedir. Çalgıda tekniği
ilerletmek amacı ile yazılmış olan etütler, çalgı tekniğini ustalık düzeyinde
geliştirmeyi öngören, çalışılan eserde karşılaşılabilecek pek çok güçlüğün
giderilmesine yardımcı olan, icracının kazanacağı tekniğe fayda sağlayan
alıştırma parçalarıdır. Birçok bestecinin çalgı tekniğini ve ustalık düzeyini
geliştirmeye yönelik etüt kitapları bulunmaktadır. Bu kapsamda C. J.
Andersen’in flüt literatüründe yer alan etüt kitaplarının flüt eğitiminde
teknik ve müzikal kazanımların elde edilmesinde önemli bir yere sahip olduğu
düşünülmektedir. Bu amaçla bu çalışmada C. J. Andersen’in Op.15 içerisinde yer
alan 2 numaralı etüdünün teknik ve biçimsel analizi yapılmıştır. Araştırmanın
sonucunda teknik ve biçimsel analizi yapılan bu etüdün teknik gelişim açısından
flüt eğitiminde önemli bir yere sahip olduğu tespit edilmiştir. Bu çalışma etüdün teknik kümelere ayrılması
ve biçimsel analizinin yapılması yönü ile daha kalıcı ve sağlıklı bir flüt
eğitimini destekler niteliktedir. Çalgı eğitimine yönelik olarak
gerçekleştirilen eser ve etüt analizleri, çalışılan eser ya da etütlerin daha
iyi anlaşılması ve yorum yapılabilmesi açısından gerekli ve önemli
görülmektedir.
The etudes which have an
important role in solving the technical and musical problems that an individual
comes across during the instrument training are used effectively during this
process in terms of purpose and practice. Within this scope, the etudes, a
being part of systematic study to improve the technique, are thought to have an
important place in solving the specific, technical and musical problems. The
etudes written for the purpose of improving the instrument are the exercises
that help to improve the instrument technique at the mastery level, which help
to overcome many of the difficulties encountered in the studied work and which
benefit the technique that the performer will gain. Many composers have written
books about improving the instrument technique and mastery level. In this
context, it’s believed that C .J. Andersen’s etude books which are among the
flute literature have an important role in gaining technical and musical outcomes
in flute training. For this purpose, technical and stylistic analysis of the
Number 2 Etude in C. J. Andersen’s Op. 15 has been done in this study. As a
result of the research, it’s been determined that etudes have an important
place in flute training in terms of technical and musical development. This
study supports a more permanent and healthy flute education in terms of the
technical clustering and stylistic analysis of the study. Analyses of works and
studies conducted for instrument education are necessary and important in terms
of better understanding and interpretation of works or studies that are
studied.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 |