Bu çalışmada meta analiz yöntemi kullanarak Fen eğitiminde STEM uygulamalarının akademik başarı, STEM tutumları ve STEM mesleklerine yönelik ilgileri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu amaçla ilgili literatür incelenerek 2010-2022 yılları arasında, STEM eğitiminin kullanıldığı 318 çalışmaya ulaşılmıştır. Analizler Comprehensive Meta Analysis (CMA) istatistik programı yardımıyla yapılmıştır. Çalışmalar analiz edilip birleştirildiğinde yapının heterojen olmasından dolayı rastgele etkiler modeli kullanılmıştır. Toplam 86 çalışmanın dâhil edildiği bu araştırmada yapılan analiz sonucunda STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarısı üzerindeki etkisine ilişkin yapılan çalışmaların genel etki büyüklüğü 1,330 olarak bulunmuştur. Ayrıca STEM uygulamalarının öğrencilerin STEM tutumları üzerindeki etkisini araştıran çalışmaların genel etki büyüklüğü 0,926 iken, STEM mesleklerine yönelik ilgilerini araştıran çalışmaların ise genel etki büyüklüğü 1,197 olarak hesaplanmıştır. Akademik başarı ve STEM mesleklerine yönelik ilgi değişkenlerine ait bulunan etki büyüklükleri Cohen kriterlerine göre güçlü düzeyde iken, STEM tutumları değişkenine ait etki büyüklüğü orta düzeyde bir büyüklüktür. Bu değerlere göre STEM uygulamalarının fen eğitiminde geleneksel öğrenme yaklaşımlarına göre daha etkili olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte elde edilen bulgular, analize dâhil edilen çalışmalar arasında bir yayın yanlılığı olmadığını göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 26, 2024 |
Publication Date | January 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |