Hormonlar konusu fen eğitiminde önemli bir yere
sahiptir. Eğitimin her kademesinde yer alan bu konu soyut kavramlardan oluşması
sebebiyle öğrencileri ezbere yönlendirmekte ve öğrenme sürecinde becerilerini
kullanmalarını kısıtlamaktadır. Bu sebeple hormonlar konusunun öğreniminde
öğrencilerin becerilerini kullanmalarına ve geliştirmelerine imkân sağlayan
etkinlikler önem arz etmektedir. Sunulan çalışmada hormonlar
konusunda işbirlikli öğrenme yaklaşımın iki farklı tekniği olan
Takım-Oyun-Turnuva ve Birleştirme tekniklerine dayalı gerçekleştirilen
etkinliklerin üniversite öğrencilerinin sorgulama becerilerine etkisinin
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Bu amaçla öğrenciler Grup-1 (N=23) ve Grup-2
(N=29) olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Grup-1’de Takım-Oyun-Turnuva,
Grup-2’de ise Birleştirme tekniği kullanılmıştır. Uygulamalar 9 hafta sürmüş ve
veri toplama amacıyla uygulamalardan önce ve sonra olmak üzere Sorgulama
Becerileri Ölçeği (Aldan-Karademir & Saracaloğlu, 2013) kullanılmıştır.
Bulgulara göre, grupların ön test ve son test puanları arasında anlamlı gelişme
bulunurken, son test puanları arasında anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.
Elde edilen sonuçlara göre her iki tekniğin de sorgulama becerilerini
geliştirdiği fakat aralarında anlamlı bir farklılığın olmadığı sonucuna
varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |