Ödevler, öğrencilerin üzerinde çalışmaları için
verilen ve bir konu veya sorun üzerinde düşünmelerini, davranış
geliştirmelerini ve öğrenmelerini amaçlar. Ödevler, öğrencinin sorunlu
tutularak çoğunlukla sınıf ortamının dışında yerine getirilmesinin sağlandığı
vazifelerdir. Ödev, öğretimin her kademesinde öğretimin bir parçası olarak
başvurulan bir yöntem olduğu gibi yükseköğretim düzeyinde de başvurulan bir
araçtır. Ödevler ansiklopedi, ders kitabı, dergi ve istatistik verileri gibi
çeşitli kayanlardan yararlanarak yapılabilmektedir. Günümüzde öğrenciler
kaynaklara ulaşımının hem kolay olması,
hem de çok fazla verinin bulunması nedeniyle internetten yoğun bir şekilde
yararlanmaktadır. Bu çalışmada da lisans düzeyindeki coğrafya bölümü
öğrencilerinin verilen ödevlerine yönelik tutumları incelenmiştir. Çalışmada
uygulanan 34 maddelik anketin Cronbach’s Alpha güvenirlik katsayısı 0,802
çıkmıştır. Araştırma neticesinde ödevlerin araştırmaya yönelik ve öğrencilerin
öğrenmesine katkı sağlayıcı nitelikte olması gerektiğine ulaşılmıştır. Ayrıca
ödevlerin çok fazla ve çok zor olmasının öğrencileri olumsuz etkilediği
bulgularına ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 4 |