Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 317 - 329, 01.05.2020
https://doi.org/10.24315/tred.553035

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, H., & Yılmaz, N. (2017). Üniversite gençlerinin yalnızlık ve utangaçlık unsurları açısından akıllı telefon bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Alfawareh, H.M. and Jusoh, S. (2014). Smartphones Usage Among University Students: Najran University Case, International Journal of Academic Research Vol. 6. No. 2.pp.321-326.
  • Anlı, G. (2018). İnternet bağımlılığı: Sosyal ve duygusal yalnızlık. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 389-397.
  • Atlı, A., Keldal, G. ve Sonar, O. (2015). Üniversite öğrencilerinin yabancılaşma ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (29), 149-160.
  • Berber-Çelik, ç. (2018). Akıllı telefon bağımlılığı eğilimi, sosyal güvende olma ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 195-206.
  • Bian, M., & Leung, L. (2015). Linking loneliness, shyness, smartphone addiction symptoms, and patterns of smartphone use to social capital. Social Science Computer Review, 33(1), 61-79.
  • Bianchi, A., & Phillips, J. G. (2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. CyberPsychology & Behavior, 8(1), 39-51.
  • Çeçen, A. R. (2007). The Turkish Version of the Social and Emotional Loneliness Scale for Adults (SELSA-S): Initial Development and Validation. Social Behaviour and Personality, 35(6), 717-734.
  • Dikçe, G., Yalnız, T., Bektaş, B., Turhan, A. ve Çevik, S. (2017). Ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ve yalnızlık arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 18(4):103-111.
  • DiTomasso, E., Brannen, C., & Best, L. A. (2004). Measurement and validity characteristics of the short version of the social and emotional loneliness scale for adults. Educational and Psychological Measurement, 64(1), 99-119.
  • Doğan, U., & Karakaş, Y. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitleri kullanımının yordayıcısı olarak yalnızlık. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 57-71.Erikson, E. H. (1984). İnsanda gelişim sekiz evresi [Eight stages of man] (T. B. Ustün & V. Şar, Trans.). Ankara, Turkey: Birey ve Toplum Yayınları.
  • Gezgin, D. M. (2018). Understanding Patterns for Smartphone Addiction: Age, Sleep Duration, Social Network Use and Fear of Missing Out. Cypriot Journal of Educational Science, 13(2), 166-177.
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu, N. B., Samur, Y., & Yıldırım, S.(2018). Genç Nesil Arasında Yaygınlaşan Bir Bağımlılık: Akıllı Telefon Bağımlılığının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 212-231.
  • Güzeller, C.O. ve Coşguner, T. (2012). Development of A Problematic Mobile Phone Use Scale For Turkish Adolescents. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 15, 205-211
  • Field, A. (2005). Regression. Discovering statistics using SPSS, 2, 143-217.
  • Haug, S., Castro, R. P., Kwon, M., Filler, A., Kowatsch, T., & Schaub, M. P. (2015). Smartphone use and smartphone addiction among young people in Switzerland. Journal of behavioral addictions, 4(4), 299-307.
  • Hawi, N. S., & Samaha, M. (2016). To excel or not to excel: Strong evidence on the adverse effect of smartphone addiction on academic performance. Computers & Education, 98, 81-89.
  • Hortaçsu, N., (2003) İnsan İlişkileri. Ankara: İmge Kitapevi, 3. Baskı.
  • Huang, H., & Leung, L. (2009). Instant messaging addiction among teenagers in China: shyness, alienation, and academic performance decrement. CyberPsychology & Behavior, 12(6), 675-679.
  • Jiang, Q. and Shypenka, V. (2018). Loneliness, Individualism, and smartphone addiction among ınternational students in China. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 21(11),1-8.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kibona, L., & Mgaya, G. (2015). Smartphones’ effects on academic performance of higher learning students. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology, 2(4), 777-784.
  • Kim, S. E., Kim, J. W., & Jee, Y. S. (2015). Relationship between smartphone addiction and physical activity in Chinese international students in Korea. Journal of behavioral addictions, 4(3), 200-205.
  • Korkmaz, Ö., Usta, E. ve Kurt, İ. (2014). Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği (SOYÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29(2), 144-159
  • Kumcagiz, H., & Gündüz, Y. (2016). Relationship between Psychological Well-Being and Smartphone Addiction of University Students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156.
  • Kwon M, Kim DJ, Cho H,Yang S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents. PloS One ; 8:e83558.
  • Lepp A., Barkley J.E., Karpinski A. C. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behavior, 31 (2014), pp. 343-350.
  • Lepp, A., Barkley, J.E., Sanders, G.J., Rebold., M. ve Gates, P. (2013). The Relationship Between Cell Phone Use, Physical and Sedentary Activity, and Cardiorespiratory Fitness in A Sample of U.S. College Students. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 10, 1-9
  • Mert, A., & Özdemir, G. (2018). Yalnızlık Duygusunun Akıllı Telefon Bağımlılığına Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi- International Journal of Society Researches, ISSN:2528-9527- E-ISSN: 2528-9535.
  • Minaz, A. ve Çetinkaya-Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Neto, F., ve Barros, J. (2000). Psychosocial concominants of loneliness among students of Cape Verde And Portugal. Journal of Psychology, 134 (5), 245– 255.
  • Noyan, C. O., Darçın, A. E., Nurmedov, S., Yılmaz, O., & Dilbaz, N. (2015). Akilli Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun üniversite öğrencilerinde Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması/Validity and reliability of the Turkish version of the Smartphone Addiction Scale-Short Version among university students. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16, 73.
  • Özen, Ü. (2009). Yalnızlık olgusu ve sanal sohbetin yalnızlığın paylaşımına etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (4)15-25.
  • Park, W. K. (2005). Mobile phone addiction. In R. Ling & P. E. Pedersen (Eds.), Mobile communications: Re-negotiation of the social sphere (pp. 253-272). London, England: Springer.
  • Perlman, D. ve Peplau, L.A. (1984). Loneliness Research: A Survey of Empirical Findings, L A Peplau and S Goldston (eds), Preventing the Harmful Consequences of Severe and Loneliness, U.S. Government Printing Office, pp.13-46
  • Russell, D., Peplau, L. A., & Cutrona, C. E. (1980). The revised UCLA Loneliness Scale: Concurrent and discriminant validity evidence. Journal of Personality and Social Psychology, 39(3), 472–480.
  • Sahin, S., Özdemir, K., Unsal, A., & Temiz, N. (2013). Evaluation of mobile phone addiction level and sleep quality in university students. Pakistan journal of medical sciences, 29(4), 913.
  • Salehan M. & Negahban A. (2013). “Social Networking on Smartphones: When Mobile Phones Become Addictive”. Computers in Human Behavior 29/6 (2013) 2632-2639.
  • Samaha, M., & Hawi, N. S. (2016). Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life. Computers in Human Behavior, 57, 321-325.
  • Sanal Y. , & Özer Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students, Mediterranean Journal of Humanities mjh.akdeniz.edu.tr VII/2 (2017) 367-377.
  • Savcı, M. ve Aysan, F. 2017). Teknolojik Bağımlılıklar ve Sosyal Bağlılık: İnternet Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı, Dijital Oyun Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Bağlılığı Yordayıcı Etkisi. Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 30:202-216
  • Seçim, Ö. Y., Alpar, Ö., & Algür, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık: Akdeniz Üniversitesinde Yapılan Ampirik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 200-215.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Multivariate analysis of variance and covariance. Using multivariate statistics, 3, 402-407.
  • Takao, M., Takahashi., S. ve Kitamura, M. (2009). Addictive Personality and Problematic Mobile Phone Use. Cyberpsychology and Behavior. 12, 501-507.
  • Thomée, S., Härenstam, A., & Hagberg, M. (2011). Mobile phone use and stress, sleep disturbances, and symptoms of depression among young adults-a prospective cohort study. BMC public health, 11(1), 66.
  • Townsend, Anthony M. (2000), “Life in the Real Time City: Mobile Telephones and Urban Metabolism” Journal of Urban Technology, Sayı.7, (85-104).Tsai, F. F. And Reis, H. H. (2009). Perceptions by and of lonely people in social networks. Personal Relationships, 16, 221–238
  • Ümmet, D., & Ekşi, F. (2016). Türkiye’deki genç yetişkinlerde internet bağımlılığı: Yalnızlık ve sanal ortam yalnızlık bağlamında bir inceleme. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(1) 29-53.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA: MIT Press
  • Yen, C., Tang, T., Yen, J., Lin, H., Huang, C., ve Liu, S. (2009). Symptoms of Problematic Cellular Phone Use, Functional Impairment and Its Association with Depression Among Adolescents in Southern Taiwan. Journal of Adolescence. 32, 863-873
  • Yusufoğlu, Ö. Ş. (2017). Boş Zaman Faaliyeti Olarak Akıllı Telefonlar ve Sosyal Yaşam Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 6(5).

Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı: Çok Boyutlu Yalnızlığın Yordayıcı Rolü

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 317 - 329, 01.05.2020
https://doi.org/10.24315/tred.553035

Öz

Çalışmanın amacı,
üniversite öğrencileri arasında akıllı telefon bağımlılığın yordayıcısı olarak
çok boyutlu yalnızlık incelenmiştir. Çalışmada çok boyutlu yalnızlık,  aile, romantik ve sosyal ilişkilerde
yalnızlık olarak ele alınmıştır. Çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde Trakya bölgesinde bir devlet üniversitesinin farklı bölüm ve
kademelerinde öğrenim gören 407 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır.
Üniversite öğrencilerine,  akıllı telefon
bağımlılık düzeylerini belirlemek için Akıllı telefon bağımlılığı-kısa formu ve
yalnızlık düzeylerini belirlemek için Sosyal-Duygusal Yalnızlık ölçeği
uygulanmıştır. Çalışmada yöntem olarak, nicel araştırma yöntemlerinden
İlişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Analiz süresince betimsel
istatistikler, Pearson korelasyon katsayısı tekniği ve çoklu lineer regresyon
analizinden faydalanılmıştır. Bulgular incelendiğinde, aile ve romantik
ilişkilerde yalnızlık ile akıllı telefon bağımlılığını arasında anlamlı bir
ilişki olduğu görülmüştür. Bunun aksine sosyal ilişkilerde yalnızlığın akıllı
telefon bağımlılığı ile anlamlı bir ilişkisi tespit edilememiştir. Son olarak,
Aile 

Kaynakça

  • Aktaş, H., & Yılmaz, N. (2017). Üniversite gençlerinin yalnızlık ve utangaçlık unsurları açısından akıllı telefon bağımlılığı. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(1), 85-100.
  • Alfawareh, H.M. and Jusoh, S. (2014). Smartphones Usage Among University Students: Najran University Case, International Journal of Academic Research Vol. 6. No. 2.pp.321-326.
  • Anlı, G. (2018). İnternet bağımlılığı: Sosyal ve duygusal yalnızlık. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 3(2), 389-397.
  • Atlı, A., Keldal, G. ve Sonar, O. (2015). Üniversite öğrencilerinin yabancılaşma ile yalnızlık düzeyleri arasındaki ilişki. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (29), 149-160.
  • Berber-Çelik, ç. (2018). Akıllı telefon bağımlılığı eğilimi, sosyal güvende olma ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 12(24), 195-206.
  • Bian, M., & Leung, L. (2015). Linking loneliness, shyness, smartphone addiction symptoms, and patterns of smartphone use to social capital. Social Science Computer Review, 33(1), 61-79.
  • Bianchi, A., & Phillips, J. G. (2005). Psychological predictors of problem mobile phone use. CyberPsychology & Behavior, 8(1), 39-51.
  • Çeçen, A. R. (2007). The Turkish Version of the Social and Emotional Loneliness Scale for Adults (SELSA-S): Initial Development and Validation. Social Behaviour and Personality, 35(6), 717-734.
  • Dikçe, G., Yalnız, T., Bektaş, B., Turhan, A. ve Çevik, S. (2017). Ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ve yalnızlık arasındaki ilişki. Bağımlılık Dergisi, 18(4):103-111.
  • DiTomasso, E., Brannen, C., & Best, L. A. (2004). Measurement and validity characteristics of the short version of the social and emotional loneliness scale for adults. Educational and Psychological Measurement, 64(1), 99-119.
  • Doğan, U., & Karakaş, Y. (2016). Lise öğrencilerinin sosyal ağ sitleri kullanımının yordayıcısı olarak yalnızlık. Sakarya University Journal of Education, 6(1), 57-71.Erikson, E. H. (1984). İnsanda gelişim sekiz evresi [Eight stages of man] (T. B. Ustün & V. Şar, Trans.). Ankara, Turkey: Birey ve Toplum Yayınları.
  • Gezgin, D. M. (2018). Understanding Patterns for Smartphone Addiction: Age, Sleep Duration, Social Network Use and Fear of Missing Out. Cypriot Journal of Educational Science, 13(2), 166-177.
  • Gezgin, D. M., Hamutoğlu, N. B., Samur, Y., & Yıldırım, S.(2018). Genç Nesil Arasında Yaygınlaşan Bir Bağımlılık: Akıllı Telefon Bağımlılığının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8(2), 212-231.
  • Güzeller, C.O. ve Coşguner, T. (2012). Development of A Problematic Mobile Phone Use Scale For Turkish Adolescents. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 15, 205-211
  • Field, A. (2005). Regression. Discovering statistics using SPSS, 2, 143-217.
  • Haug, S., Castro, R. P., Kwon, M., Filler, A., Kowatsch, T., & Schaub, M. P. (2015). Smartphone use and smartphone addiction among young people in Switzerland. Journal of behavioral addictions, 4(4), 299-307.
  • Hawi, N. S., & Samaha, M. (2016). To excel or not to excel: Strong evidence on the adverse effect of smartphone addiction on academic performance. Computers & Education, 98, 81-89.
  • Hortaçsu, N., (2003) İnsan İlişkileri. Ankara: İmge Kitapevi, 3. Baskı.
  • Huang, H., & Leung, L. (2009). Instant messaging addiction among teenagers in China: shyness, alienation, and academic performance decrement. CyberPsychology & Behavior, 12(6), 675-679.
  • Jiang, Q. and Shypenka, V. (2018). Loneliness, Individualism, and smartphone addiction among ınternational students in China. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 21(11),1-8.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kibona, L., & Mgaya, G. (2015). Smartphones’ effects on academic performance of higher learning students. Journal of Multidisciplinary Engineering Science and Technology, 2(4), 777-784.
  • Kim, S. E., Kim, J. W., & Jee, Y. S. (2015). Relationship between smartphone addiction and physical activity in Chinese international students in Korea. Journal of behavioral addictions, 4(3), 200-205.
  • Korkmaz, Ö., Usta, E. ve Kurt, İ. (2014). Sanal Ortam Yalnızlık Ölçeği (SOYÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29(2), 144-159
  • Kumcagiz, H., & Gündüz, Y. (2016). Relationship between Psychological Well-Being and Smartphone Addiction of University Students. International Journal of Higher Education, 5(4), 144-156.
  • Kwon M, Kim DJ, Cho H,Yang S. (2013). The smartphone addiction scale: development and validation of a short version for adolescents. PloS One ; 8:e83558.
  • Lepp A., Barkley J.E., Karpinski A. C. (2014). The relationship between cell phone use, academic performance, anxiety, and satisfaction with life in college students. Computers in Human Behavior, 31 (2014), pp. 343-350.
  • Lepp, A., Barkley, J.E., Sanders, G.J., Rebold., M. ve Gates, P. (2013). The Relationship Between Cell Phone Use, Physical and Sedentary Activity, and Cardiorespiratory Fitness in A Sample of U.S. College Students. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity. 10, 1-9
  • Mert, A., & Özdemir, G. (2018). Yalnızlık Duygusunun Akıllı Telefon Bağımlılığına Etkisi. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi- International Journal of Society Researches, ISSN:2528-9527- E-ISSN: 2528-9535.
  • Minaz, A. ve Çetinkaya-Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), 268-286.
  • Neto, F., ve Barros, J. (2000). Psychosocial concominants of loneliness among students of Cape Verde And Portugal. Journal of Psychology, 134 (5), 245– 255.
  • Noyan, C. O., Darçın, A. E., Nurmedov, S., Yılmaz, O., & Dilbaz, N. (2015). Akilli Telefon Bağımlılığı Ölçeğinin Kısa Formunun üniversite öğrencilerinde Türkçe geçerlilik ve güvenilirlik çalışması/Validity and reliability of the Turkish version of the Smartphone Addiction Scale-Short Version among university students. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 16, 73.
  • Özen, Ü. (2009). Yalnızlık olgusu ve sanal sohbetin yalnızlığın paylaşımına etkisi: üniversite öğrencileri üzerinde bir araştırma. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23 (4)15-25.
  • Park, W. K. (2005). Mobile phone addiction. In R. Ling & P. E. Pedersen (Eds.), Mobile communications: Re-negotiation of the social sphere (pp. 253-272). London, England: Springer.
  • Perlman, D. ve Peplau, L.A. (1984). Loneliness Research: A Survey of Empirical Findings, L A Peplau and S Goldston (eds), Preventing the Harmful Consequences of Severe and Loneliness, U.S. Government Printing Office, pp.13-46
  • Russell, D., Peplau, L. A., & Cutrona, C. E. (1980). The revised UCLA Loneliness Scale: Concurrent and discriminant validity evidence. Journal of Personality and Social Psychology, 39(3), 472–480.
  • Sahin, S., Özdemir, K., Unsal, A., & Temiz, N. (2013). Evaluation of mobile phone addiction level and sleep quality in university students. Pakistan journal of medical sciences, 29(4), 913.
  • Salehan M. & Negahban A. (2013). “Social Networking on Smartphones: When Mobile Phones Become Addictive”. Computers in Human Behavior 29/6 (2013) 2632-2639.
  • Samaha, M., & Hawi, N. S. (2016). Relationships among smartphone addiction, stress, academic performance, and satisfaction with life. Computers in Human Behavior, 57, 321-325.
  • Sanal Y. , & Özer Ö. (2017). Smartphone Addiction and the Use of Social Media among University Students, Mediterranean Journal of Humanities mjh.akdeniz.edu.tr VII/2 (2017) 367-377.
  • Savcı, M. ve Aysan, F. 2017). Teknolojik Bağımlılıklar ve Sosyal Bağlılık: İnternet Bağımlılığı, Sosyal Medya Bağımlılığı, Dijital Oyun Bağımlılığı ve Akıllı Telefon Bağımlılığının Sosyal Bağlılığı Yordayıcı Etkisi. Düşünen Adam The Journal of Psychiatry and Neurological Sciences, 30:202-216
  • Seçim, Ö. Y., Alpar, Ö., & Algür, S. (2014). Üniversite Öğrencilerinde Yalnızlık: Akdeniz Üniversitesinde Yapılan Ampirik Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13(48), 200-215.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2007). Multivariate analysis of variance and covariance. Using multivariate statistics, 3, 402-407.
  • Takao, M., Takahashi., S. ve Kitamura, M. (2009). Addictive Personality and Problematic Mobile Phone Use. Cyberpsychology and Behavior. 12, 501-507.
  • Thomée, S., Härenstam, A., & Hagberg, M. (2011). Mobile phone use and stress, sleep disturbances, and symptoms of depression among young adults-a prospective cohort study. BMC public health, 11(1), 66.
  • Townsend, Anthony M. (2000), “Life in the Real Time City: Mobile Telephones and Urban Metabolism” Journal of Urban Technology, Sayı.7, (85-104).Tsai, F. F. And Reis, H. H. (2009). Perceptions by and of lonely people in social networks. Personal Relationships, 16, 221–238
  • Ümmet, D., & Ekşi, F. (2016). Türkiye’deki genç yetişkinlerde internet bağımlılığı: Yalnızlık ve sanal ortam yalnızlık bağlamında bir inceleme. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 3(1) 29-53.
  • Weiss, R. S. (1973). Loneliness: The experience of emotional and social isolation. Cambridge, MA: MIT Press
  • Yen, C., Tang, T., Yen, J., Lin, H., Huang, C., ve Liu, S. (2009). Symptoms of Problematic Cellular Phone Use, Functional Impairment and Its Association with Depression Among Adolescents in Southern Taiwan. Journal of Adolescence. 32, 863-873
  • Yusufoğlu, Ö. Ş. (2017). Boş Zaman Faaliyeti Olarak Akıllı Telefonlar ve Sosyal Yaşam Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Itobiad: Journal of the Human & Social Science Researches, 6(5).
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Deniz Mertkan Gezgin 0000-0003-4688-043X

Durmuş Ümmet 0000-0002-8318-9026

Nazire Burçin Hamutoğlu Bu kişi benim 0000-0003-0941-9070

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gezgin, D. M., Ümmet, D., & Hamutoğlu, N. B. (2020). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı: Çok Boyutlu Yalnızlığın Yordayıcı Rolü. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 317-329. https://doi.org/10.24315/tred.553035