Bu çalışmada, aday öğretmenlerin hedefledikleri sınıf
mekânına ilişkin görüşlerinin resmedilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda,
farklılaştırılmış, zenginleştirilmiş ve geniş sınıf ortamı ile geleneksel,
yalın ve küçük sınıf ortamında iki farklı öğrenci grubu ile bir dönem boyunca
yapılan dersten sonra öğrencilerin hedefledikleri sınıf mekânına ilişkin
görüşleri alınmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
desenine başvurulmuştur. Çalışma grubu, Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler
Eğitimi ana bilim dallarında öğrenim gören 65 öğrenciden oluşmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, üç demografik ve bir açık uçlu sorudan oluşan soru formu
kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından bizzat elden toplanmıştır.
Elde edilen veriler, NVIVO 11 Nitel Analiz Programında analiz edilmiş ve her
iki sınıftan farklı kodlar ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara bakıldığında
farklılaştırılmış sınıf ortamında öğrenim gören öğrencilerle, geleneksel sınıf
ortamında öğrenim gören öğrencilerin ortak görüşlerinin zengin materyallere
sahip ve etkinlik/oyun için elverişli sınıf mekânlarını hedeflemeleri ile
ilgili olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda eğitim hedeflerine ulaşılmasında,
öğretmenlerin performanslarını destekleyen esnek ve zenginleştirilmiş sınıf
ortamlarının sunulması önerilmektedir.
Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
BAP-18-EMF-4901-03
Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | BAP-18-EMF-4901-03 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |