Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hedeflenen Sınıf Mekânına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 10 Sayı: 2, 537 - 550, 01.05.2020
https://doi.org/10.24315/tred.622221

Öz

Bu çalışmada, aday öğretmenlerin hedefledikleri sınıf
mekânına ilişkin görüşlerinin resmedilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda,
farklılaştırılmış, zenginleştirilmiş ve geniş sınıf ortamı ile geleneksel,
yalın ve küçük sınıf ortamında iki farklı öğrenci grubu ile bir dönem boyunca
yapılan dersten sonra öğrencilerin hedefledikleri sınıf mekânına ilişkin
görüşleri alınmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
desenine başvurulmuştur. Çalışma grubu, Sınıf Eğitimi ve Sosyal Bilgiler
Eğitimi ana bilim dallarında öğrenim gören 65 öğrenciden oluşmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, üç demografik ve bir açık uçlu sorudan oluşan soru formu
kullanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından bizzat elden toplanmıştır.
Elde edilen veriler, NVIVO 11 Nitel Analiz Programında analiz edilmiş ve her
iki sınıftan farklı kodlar ortaya çıkmıştır. Elde edilen sonuçlara bakıldığında
farklılaştırılmış sınıf ortamında öğrenim gören öğrencilerle, geleneksel sınıf
ortamında öğrenim gören öğrencilerin ortak görüşlerinin zengin materyallere
sahip ve etkinlik/oyun için elverişli sınıf mekânlarını hedeflemeleri ile
ilgili olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda eğitim hedeflerine ulaşılmasında,
öğretmenlerin performanslarını destekleyen esnek ve zenginleştirilmiş sınıf
ortamlarının sunulması önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

BAP-18-EMF-4901-03

Teşekkür

Muş Alparslan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi

Kaynakça

  • Açıkgöz, K. (1989). Liselerdeki sınıf atmosferi üzerine bir araştırma. Eğitim Bilimleri Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 15-17 Haziran, İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi, (sf: 93-111), Malatya.
  • Ahmad, C. N. C. ve Amirul, N. J. (2017). The effect of the physical learning environment on students’ health, enjoyment and learning. Jurnal Pendidikan Sains & Matematik Malaysia. 7(1): 47-55/ISSN: 2232-0393.
  • Ahmad, C. N. C., Osman, K. ve Halim, L. (2010). Physical and psychosocial aspect of science laboratory learning environment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 9, 87-91.
  • Akpınar, B. ve Turan, M. (2002, Eylül). İlköğretim okullarında fen bilgisi eğitiminde materyal kullanımı. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, B. (2004). Disiplin sorunları ve çözüm yöntemleri konusunda öğretmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 39, 326-337.
  • Betoret, F. D. ve Artiga, A. G. (2004). Trainee teachers’ conceptions of teaching and learning, classroom layout and exam design, Educational Studies, 30(4), 355-372.
  • Chism, N. V. N. ve Bickford, D. J. (2002). "Improving the environment for learning: an expanded agenda," in The Importance of Physical Space in Creating Supportive Learning Environments: New Directions in Teaching and Learning, No. 92, Nancy Van Note Chism and Deborah J. Bickford, eds., San Francisco: Jossey-Bass. Cohen, J. (1992). Statistical power analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th Ed.). New York, NY: Routledge.
  • Dönmez, B. (2008). Okul ve sınıf ergonomisi ya da insanı öncelemek. Eğitim-Öğretim ve Bilim Araştırma Dergisi. 4(11), 10-14.
  • Estes, C. A. (2004). Promoting student-centered learning in experimential education, Journal of Experiential Education, 27(2), 141-160.
  • Evans, G. (2006). Learning, violance and the social structure of value. Social Anthropology, 14(2), 247-259.
  • Gallagher, S. (2017). The physical space of the classroom and its impact on creativity. Honors Senior Theses/Projects. 126. https://digitalcommons.wou.edu/honors_theses/126
  • Grubaugh, S. ve Houston, R. (1990). Establishing a classroom environment that promotes interaction and improved student behavior. The Clearing House, Vol. 63, No. 8 (Apr., 1990), pp. 375-378. Accessed November 6, 2018.
  • Halstead, D. K. (1974). Statewide planning in higher education. Washington, D.C.: U.S. Government Printing Office.
  • Hennessey, B. A. (2004.) Developing creativity in gifted children: the central importance of motivation and classroom climate. Retrieved from May 15, 2019 https://nrcgt.uconn.edu/wp-content/uploads/sites/953/2015/09/rm04202.pdf
  • Hernandez, S. A. (2002). Team learning in a marketing principles course: cooperative structures that facilitate active learning and higher level thinking, Journal of Marketing Education, 24(1), 73-85.
  • Higgins, S. E., Hall, E., Wall, K., Woolner, P. ve McCaughey, C. (2005). The impact of school environments: a literature review. United Kingdom, London: The Design Council. Available from: https://www.researchgate.net/publication/232607630_The_Impact_of_School_Environments_A_Literature_Review [accessed April 25, 2019].
  • Hunt, L., Huijser, H. ve Sankey, M. (2012). Learning spaces for the digital age: blending space with pedagogy. Physical and Virtual Learning Spaces in Higher Education, pp 1-18. DOI: 10.4018/978-1-60960-114-0.ch012
  • Kablan, Z., Topan, B. ve Erkan, B. (2013). Sınıf içi öğretimde materyal kullanımının etkililik düzeyi: bir meta-analiz çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13(3), 1629-1644.
  • Karns, G. L. (2006). Learning style differences in the perceived effectiveness of learning activities, Journal of Marketing Education, 28(1), 56-63.
  • Laverie, D. A. (2006). In-Class active cooperative learning: a way to build knowledge and skills in marketing courses, Marketing Education Review, 16(2), 59-76.
  • Leung, M-Y. ve Fung, I. (2005). Enhancement of classroom facilities of primary schools and its impact on learning behaviors of students, Facilities, 23(13/14), 585-594.
  • Lloyd, P. (2001). Creative space. Retrieved May 28, 2019, from https://www.catalystranchmeetings.com/Thinking-Docs/Creative-Space-by-Peter-Lloyd.pdf
  • Neill, S. ve Etheridge, R. (2008). Flexible learning spaces: the integration of pedagogy, physical design, and instructional technology, Marketing Education Review, 18(1), 47-53, DOI: 10.1080/10528008.2008.11489024
  • Önder, H. H., Gül, M. ve Ergüldürenler, G. (2013). Eğitim ortamında ergonomi kullanılması ve örnek ideal sınıf çalışması. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(Özel Sayı), 41-55.
  • Paul, P. ve Mukhopadhyay, K. (2001). Using information technology for active learning in international business education, Marketing Education Review, 11(3), 81-89.
  • Sanoff, H. (2000). Community participation methods in design and planning, Wiley & Sons, New York.
  • Scott-Webber, L. (2004). In sync: environment behavior research and the design of learning spaces, Ann Arbor, MI: Society for College and University Planning.
  • Suleman, Q. ve Hussain, I. (2014). Effects of classroom physical environment on the academic achievement scores of secondary school students in Kohat division, Pakistan. International Journal of Learning & Development. 4(1), pp. 71-82. DOI:10.5296/ijld.v4i1.5174.
  • Tanner, C. K. (2009). Effects of school design on student outcomes. Journal of Educational Administration, 47(3): 381-399.
  • Tanner, Jr. J. F. ve Roberts, J. A. (1996). Active learning: students as teachers, Marketing Education Review, 6(1), 41-46.
  • Topçu, E. Ü. (2013). Learning and environmental design:softer learning spaces. International Journal of Architectural Research. 7(2), 311-317.
  • Warner, S. A. ve Myers, K. L. (2010). The creative classroom: the role of space and place toward facilitating creativity. The Technology Teacher. December/January, 28-34.
  • Wright, L. K., Bitner, J. M. ve Zeithaml, V. A. (1994). Paradigm shifts in business education: using active learning to deliver services marketing content, Journal of Marketing Education, 16(3), 5-19.
  • Yeşiltaş, E. (2006). Sosyal bilgiler fiziki coğrafya konuları öğretiminde araç-gereç kullanımının öğrencilerin başarı düzeylerine etkisi (Kars ili örneği). Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Canan Demir Yıldız Bu kişi benim 0000-0002-5905-9344

Ramazan Şamil Tatık 0000-0002-6727-8264

Proje Numarası BAP-18-EMF-4901-03
Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir Yıldız, C., & Tatık, R. Ş. (2020). Hedeflenen Sınıf Mekânına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri. Trakya Eğitim Dergisi, 10(2), 537-550. https://doi.org/10.24315/tred.622221