Bu araştırma, Öğretmenlik Alan Bilgisi
Testlerindeki Organik Kimya ile ilgili soruları Yenilenmiş Bloom Taksonomisine
göre analiz etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla 2013-2019’daki Kimya ve Fen
Bilimleri/Fen ve Teknoloji testlerdeki organik kimya ile ilgili 66 soru doküman
inceleme tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre soruların
bilişsel süreç düzeyleri azdan çoğa doğru sıralandığında, “Uygulama” (%4,5),
“Değerlendirme” (%7,6), “Yaratma” (%13,6), “Hatırlama” (%19,7) ve “Anlama” (%54,6)
düzeylerinde bulunurken “Çözümleme” düzeyinde bulunmamaktadır. Soruların bilgi
düzeyleri sırasıyla “Üstbilişsel”, (%19,7), “Olgusal” (%34,8), “Kavramsal” (%45,5),
şeklinde değişirken “İşlemsel” bilgi düzeyinde soru bulunmamaktadır. Soruların
yıllara göre dağılımı incelendiğinde alt bilişsel düzeyde %80,3 olurken “Üstbilişsel”
düzeyde %19,7 olduğu söylenebilir. KPSS/ÖABT’lerde adayların uzmanlıklarını
ortaya çıkartacak şekilde soruların hazırlanması, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
dikkate alınması ve bilişsel süreç ve bilgi düzeylerine homojen dağıtılması
önerilmektedir.
Öğretmenlik alan bilgi testi organik kimya yenilenmiş Bloom taksonomisi soru analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 3 |