Bu çalışmada okul dışı öğrenme ortamlarının, ilkokul
dördüncü sınıf öğrencilerinin fene yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması
amaçlanmıştır. Araştırmada, iç içe karma desen kullanılmıştır. Çalışma grubu
2017-2018 eğitim-öğretim yılı içerisinde Kocaeli ili Gölcük ilçesindeki bir
ilkokulda öğrenim gören 17 dördüncü sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma
kapsamında doğa eğitim gezisi ve Bilim Merkezine gezi yapılmıştır. “Fen ve
Teknoloji Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve “Açık Uçlu Soru Formu” veri toplama
aracı olarak kullanılmıştır. Nicel veri analizi için parametrik olmayan
testlerden; nitel verilerin çözümlenmesinde içerik analizinden
faydalanılmıştır. Araştırmada, okul dışı öğrenme ortamlarının, öğrencilerin
fene yönelik tutumları üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Ayrıca okul dışı
öğrenme ortamlarının öğrencilerin fen dersine çalışma ve konuşma konusunda zevk
alma ve fen dersini öğrenmek için geçirilen zamanı ve kazandırdıklarını ifade
eden çalışmayı devam ettirme düzeyleri üzerinde etkisi olduğu tespit
edilmiştir. Geziler öncesinde ve sonrasında öğrencilerin çoğunluğu eğlenerek
öğrenme, somutlaştırma, inceleme, fazla örnek sunma ve fen içeriğinden yer alan
konulardan kaynaklı olarak fen derslerinin okul dışı öğrenme ortamlarında
işlenmesi gerektiğini belirtmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |