Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların ebeveynlerinin fen eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi dönemde çocuğu olan 100 ebeveyn oluşturmaktadır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yönteminden kartopu (zincirleme) örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Ebeveynlerinin Fen Eğitimine Yönelik Görüşlerini Belirleme Anketi” kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoktan seçmeli anket soruları frekans ve yüzde olarak; açık uçlu kısa yanıtlı sorular ise betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; ebeveynler bilimi genel olarak araştırma, yenilik, bilgi, deney ve gerçeklik olarak tanımlamışlardır. Ebeveynlerin neredeyse tamamı okul öncesi dönemde fen eğitimini gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ebeveynlerin çoğunluğu evde ve okulda yapılan fen etkinliği olarak en fazla deney yaptıklarını belirtmişlerdir. Ebeveynlerin yarısından fazlasının okulda yapılan fen etkinliklerini yeterli buldukları belirlenmiştir. Bazı ebeveynlerin de okulda yapılan fen etkinliklerini çeşitli nedenlerden dolayı yeterli bulmadıkları ortaya konmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |