Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kaynaştırmaya yönelik tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu değişkenler cinsiyet, mezun olunan fakülte, çalışılan okul türü, kıdem, kaynaştırmaya ilişkin ders ya da eğitim alma durumu, kaynaştırmaya ilişkin kitap okuma durumu ile kaynaştırmaya ilişkin film izleme durumudur. Çalışma kapsamında elde edilen bulgular merkezi Şanlıurfa’da bulunan GAP idaresi tarafından desteklenen “Kaynaştırma Sınıfı Öğretmenlerinin Engelli Öğrencilere İlişkin Bilinçlerinin Arttırılması” projesi kapsamında yapılan eğitimler sırasında katılımcı olan 1342 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmada verilerin toplanması için Özbaba (2000) tarafından geliştirilen “Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek toplam 30 maddeden oluşmaktadır. Ölçek için yapılan güvenirlik analizinde güvenirlik katsayısı (Cronbach Alpha) ,92 olarak hesaplanmış, bu araştırma kapsamında yapılan analizde ise ,72 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda mezun olunan fakülte, öğretmenlerin görev yaptığı okul türü, kaynaştırmaya ilişkin eğitim alma, mesleki kıdem, kitap okuma durumu ve film izleme durumu değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farka rastlanmıştır. Cinsiyet değişkeninde ise herhangi bir farka rastlanmamıştır.
The aim of this study is to examine teachers' attitudes towards inclusion according to some variables. These variables are gender, faculty of graduation, type of school, seniority, status of taking courses or education related to inclusion, status of reading books related to inclusion and watching movies related to inclusion. The findings obtained within the scope of the study were obtained from 1342 teachers who participated in the trainings held within the scope of the project "Increasing the Awareness of Inclusion Class Teachers about Disabled Students" supported by the GAP administration headquartered in Şanlıurfa. In order to collect data in the study, the "Views on Inclusion Scale" developed by Ozbaba (2000) was used. The scale consists of 30 items in total. In the reliability analysis for the scale, the reliability coefficient (Cronbach Alpha) was calculated as ,92, and in the analysis conducted within the scope of this research, it was found as ,72. As a result of the research, a statistically significant difference was found at different levels in the variables of the faculty they graduated from, the type of school where teachers work, education related to inclusion, professional seniority, reading status and watching movies. There was no difference in gender variable.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |