The Covid-19 virus has become a pandemic spreading all over the world and has negatively affected the lives of millions of people. This virus has adversely affected many aspects of social life. The aim of this study was to examine the experiences of students with intellectual disability during the Covid 19 period according to the views of their parents. Within the scope of the study, changes in the daily routines, educational experiences, problem behaviors, family interactions, academic skills, support, health conditions of students with intellectual disability and their suggestions in this process were included. A total of 12 parents, including six mothers, five fathers and one older sister, participated in this study. A qualitative descriptive research method involving interviews with parents was used in this study. The data were generated via the semi-structured interview technique and the content analysis method. The findings obtained were discussed in line with the literature and suggestions were made.
Covid-19 virüsü tüm dünyada yayılan bir pandemi haline gelmiş ve milyonlarca insanın hayatını olumsuz yönde etkilemiştir. Bu çalışmanın amacı: zihin yetersizliği olan öğrencilerin Covid-19 sürecindeki yaşantılarının ebeveynlerin görüşlerine göre incelenmesidir. Çalışma kapsamında zihin yetersizliği olan öğrencilerin günlük rutinlerinde, eğitim yaşantılarında, problem davranışlarında, aile içi etkileşimlerinde, akademik becerilerinde, sunulan destekte, sağlık durumlarında oluşan değişimlere ve bu süreçteki önerilere yer verilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden betimsel yöntemin kullanıldığı bu çalışmaya altısı anne, beşi baba ve bir kardeş olmak üzere toplam 12 ebeveyn gönüllülük esasına bağlı olarak katılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile üretilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular alanyazın doğrultusunda tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |