Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının senkron olarak gerçekleştirilen uzaktan eğitime katılımlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin uzaktan eğitime eş zamanlı devam etmelerini olumlu ve olumsuz etkileyen faktörler, karşılaştıkları problemler, bu problemlere çözüm yolları ve önerileri değerlendirilmiş ve senkron uzaktan eğitime katılım durumlarını etkileyen faktörler belirlenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından durum çalışması benimsenmiştir. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören on öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemeden faydalanılmıştır. Doğru ve ilişkili verilerin toplanabilmesi için, çalışma grubuna dahil olacak öğrenenlerde %70 ve üzeri oranda eş zamanlı (senkron) derslere katılım kriteri aranmıştır. Araştırma verilerini toplamada araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen verilerin analizinde betimsel ve içerik analizi yöntemlerinden faydalanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının senkron uzaktan eğitime katılımlarını öğrenci özellikleri, öğretim elemanı, öğretim süreci ve teknik özellikler faktörlerinin etkilediği belirlenmiştir. Öğrenci özellikleri faktörü kapsamında öğrenme stilleri, öğrenme motivasyonu ve inançlar ile beklentiler kodları ön plana çıkmıştır. Öğretim elemanı faktörü kapsamında öğretim elemanının tutum ve davranışları, yeterliliği, iletişimi ve derse hazırlık durumu kodları yer almıştır. Öğretim süreci faktörü kapsamında materyal kullanımı, öğretim yöntem ve teknikleri, etkileşim ve anlık dönüt kodları ön plana çıkmıştır. Teknik özellikler faktörü kapsamında ise ders kayıtları ve sistem alt yapısı kodları yer almıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |