Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE VE SİNGAPUR İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİM PROGRAMLARININ MATEMATİK İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1403 - 1425, 28.09.2022
https://doi.org/10.24315/tred.984222

Abstract

Bu çalışmada, Türkiye ve Singapur İlkokul Eğitim Programlarının matematik içeriklerinin (öğretim program tanıtımı, matematiksel çerçeve, amaç hedefler, özel amaçlar, öğrenme ve öğretme süreci, matematik kazanımları) benzerlik ve farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden betimsel araştırma yöntemindedir. Veri toplama tekniği olarak doküman incelemesi kullanılmıştır. Doküman olarak yürürlükte olan Türkiye ve Singapur İlkokul Eğitim Programlarının matematik öğretim programları kullanılmıştır. Ulaşılan programlar doküman inceleme yöntemi ile çözümlenmiştir. Analizlerde hem içerik analiz yöntemi hem de betimsel analiz yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; her iki program uluslararası sınavlarda başarıyı artıcak şekilde planlanmıştır. Singapur ilkokul eğitim programı daha az kazanımla daha ayrıntı olacak şekilde programı uygulamaktadır. Her iki programda matematiği günlük yaşamda kullanılmasını sağlamayı hedeflerken Türkiye programında örnek durumlar daha az ifade edilmiştir

References

  • Altıntaş, S., & Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Education Sciences, 9(2), 191-216
  • Amet, E. I. (2021). Türkiye ve Yunanistan ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Master's thesis, Bursa Uludağ Üniversitesi).
  • Anderson, J. O., Lin, H. S., Treagust, D. F., Ross, S. P., & Yore, L. D. (2007). Using large-scale assessment datasets for research in science and mathematics education: Programme for International Student Assessment (PISA). International Journal of Science and Mathematics Education, 5(4), 591–614.
  • Baki, A., & Baki, B. B. (2016). Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 229-258.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları ile 2017 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Karşılaştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.
  • Böke, C. H. (2002). Türkiye ve İngiltere’deki ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinbağ, A. (2019). Türkiye ve Kanada İlkokul Matematik Öğretim Programlarının Program Ögeleri Bağlamında Karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey))
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Erbilge, A. E. (2019). Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un Ortaokul Matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Erbilgin, E., & Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 156-170.
  • Erdoğan, F., Hamurcu, H., & Yeşiloğlu, A. (2017). Türkiye, Singapur TIMSS 2011 sonuçlarının matematik programı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education CIJE, 5(1), 31-43.
  • Gündoğdu, K., Albayrak, M., Ozan, C., & Çelik, N. (2012). Müfettişlerin ilköğretim matematik öğretim programı hakkındaki görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 21-37.
  • Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 309-325.
  • Hook, W., Bishop, W., & Hook, J. (2007). A quality math curriculum in support of effective teaching for elementary schools. Educational Studies in Mathematics, 65(2), 125-148.
  • İnce, M., Bilgin, O., & Tombak, Z. (2018). Türkiye ve Şangay (Çin) Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılmasi. 111. Ines International Education and Social Science Congress, 28 April 01 May 2018, Alanya Antalya. https://books.incescongress.com/dl/ESS-2018-Abstracts-book.pdf
  • Kabaran, G. G., & Görgen, I. (2016). Güney Kore, Hong Kong, Singapur ve Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 478-495.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere ilköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Krajcik, J. (2011). Learning progressions provide road maps for the development and validity of assessments and curriculum materials. Measurement: Interdisciplinary research ve perspective, 9(2-3), 155-158.
  • Kul, Ü., & Aksu, Z. (2016). Türkiye, Singapur, Güney Kore Matematik Öğretim Programlarının Pedagojik Alan Bilgisi Bileşenleri Bağlamında Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 900-921.
  • Levent, F, & Yazıcı, E. (2014). Examination of factors affecting success of Singapore education system, Journal of Educational Sciences, 39, 121-143.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (1995). Designing Qualitative Research. London: Sage Publications.
  • Matematik Dersi Öğretim Programı (2018) Matematik Desi Öğretim Programı İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7, ve 8.sınıflar. Ankara: MEB http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • MOE (2013). Mathematics Syllabus Primary one to six. Singapore: Ministry of Educaiton, https://www.moe.gov.sg/primary/curriculum/syllabus
  • MOE (2021). Mathematics Syllabus Primary one to six. Singapore: Ministry of Educaiton, https://www.moe.gov.sg/primary/curriculum/syllabus
  • National Mathematics Advisory Panel (2008). Foundations for success: The final report of the National Mathematics Advisory Panel, Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • NCTM. (2000). Principles and standards for school mathematics. Va: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • PISA (2019). PISA 2018 Türkiye Ön Raporu Ankara: Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf
  • Şahinkaya, N. (2008). Türkiye-Finlandiya Sınıf Öğretmenliği Matematik Öğretimi Programları, Sınıf Öğretmeni Adayları ile Öğretmenlerin Öz-Yetkinlik ve Öğrenme Öğretme Süreçleri Açısından Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Schmidt, W. H., Houang, R., & Cogan, L. (2002). A coherent curriculum: The case of mathematics. American Educator, 26, 1-18.
  • Schoen, R., Erbilgin, E., & Hacıömeroğlu, S. E. (2011). Analyzing the Next Generation Sunshine State Standards for mathematics: Is the State Curriculum still a mile wide and an inch deep? Dimensions in Mathematics, 31(1), 30-39.
  • Tantürk, M. (2007). İlköğretim İkinci Kademede 1986 ve 2006 Matematik Programlarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Teo, T.W., Yan, Y. K., & Ong, W.L.M. (2017) An investigation of Singapore preschool children’s emerging concepts of floating and sinking, Pedagogies: An International Journal, 12(4), 325-339, DOI: 10.1080/1554480X.2017.1374186
  • Toptaş, V., Elkatmış, M., & Karaca, E. T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 17-29.,
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: Dünya ülkelerinden örneklerle, Adana:Baki Kitapevi,
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, Z, & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.

COMPARISON OF THE MATHEMATICS CONTENT OF CURRICULUM FOR PRIMARY SCHOOL IN TURKEY AND SINGAPORE

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 1403 - 1425, 28.09.2022
https://doi.org/10.24315/tred.984222

Abstract

In this study, the mathematical content (Curriculum introduction, mathematical framework, goals, special objectives, learning and teaching process, mathematics standards) of Turkey and Singapore primary school education curriculum have tried to reveal similarities and differences. Document analysis was used as a method in the research Content analysis method and descriptive analysis was used in data analysis. To collect the data, mathematical learning goal of curriculum for primary school in Turkey and Singapore were examined. From the findings obtained in that studying when compared with the general structure of primary school education in Turkey and Singapore, two programs are planned to increase success in international exams. The Singapore primary education program implements the program in a more detailed way with fewer standards. While both programs aim to ensure that mathematics is used daily, sample cases are less expressed in the Turkish curriculum.

References

  • Altıntaş, S., & Görgen, İ. (2014). Türkiye ile Güney Kore’nin matematik öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Education Sciences, 9(2), 191-216
  • Amet, E. I. (2021). Türkiye ve Yunanistan ortaokul matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Master's thesis, Bursa Uludağ Üniversitesi).
  • Anderson, J. O., Lin, H. S., Treagust, D. F., Ross, S. P., & Yore, L. D. (2007). Using large-scale assessment datasets for research in science and mathematics education: Programme for International Student Assessment (PISA). International Journal of Science and Mathematics Education, 5(4), 591–614.
  • Baki, A., & Baki, B. B. (2016). Türkiye ve Almanya’nın Ortaokul Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 7(1), 229-258.
  • Baş, M. (2017). 2009 ve 2015 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programları ile 2017 İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programı Karşılaştırması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1219-1258.
  • Böke, C. H. (2002). Türkiye ve İngiltere’deki ilköğretim matematik programlarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Çetinbağ, A. (2019). Türkiye ve Kanada İlkokul Matematik Öğretim Programlarının Program Ögeleri Bağlamında Karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey))
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Sage Publications, Inc.
  • Erbilge, A. E. (2019). Türkiye, Kanada ve Hong Kong’un Ortaokul Matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey)).
  • Erbilgin, E., & Boz, B. (2013). Matematik öğretmeni yetiştirme programlarımızın Finlandiya, Japonya ve Singapur programları ile karşılaştırması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 156-170.
  • Erdoğan, F., Hamurcu, H., & Yeşiloğlu, A. (2017). Türkiye, Singapur TIMSS 2011 sonuçlarının matematik programı açısından değerlendirilmesi. Cumhuriyet International Journal of Education CIJE, 5(1), 31-43.
  • Gündoğdu, K., Albayrak, M., Ozan, C., & Çelik, N. (2012). Müfettişlerin ilköğretim matematik öğretim programı hakkındaki görüşleri. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(2), 21-37.
  • Güzel, İ., Karataş, İ., & Çetinkaya, B. (2010). Ortaöğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması: Türkiye, Almanya ve Kanada. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 1(3), 309-325.
  • Hook, W., Bishop, W., & Hook, J. (2007). A quality math curriculum in support of effective teaching for elementary schools. Educational Studies in Mathematics, 65(2), 125-148.
  • İnce, M., Bilgin, O., & Tombak, Z. (2018). Türkiye ve Şangay (Çin) Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılmasi. 111. Ines International Education and Social Science Congress, 28 April 01 May 2018, Alanya Antalya. https://books.incescongress.com/dl/ESS-2018-Abstracts-book.pdf
  • Kabaran, G. G., & Görgen, I. (2016). Güney Kore, Hong Kong, Singapur ve Türkiye’deki öğretmen yetiştirme sistemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 478-495.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel
  • Kaytan, E. (2007). Türkiye, Singapur ve İngiltere ilköğretim matematik öğretim programlarının karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Krajcik, J. (2011). Learning progressions provide road maps for the development and validity of assessments and curriculum materials. Measurement: Interdisciplinary research ve perspective, 9(2-3), 155-158.
  • Kul, Ü., & Aksu, Z. (2016). Türkiye, Singapur, Güney Kore Matematik Öğretim Programlarının Pedagojik Alan Bilgisi Bileşenleri Bağlamında Karşılaştırılması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 900-921.
  • Levent, F, & Yazıcı, E. (2014). Examination of factors affecting success of Singapore education system, Journal of Educational Sciences, 39, 121-143.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (1995). Designing Qualitative Research. London: Sage Publications.
  • Matematik Dersi Öğretim Programı (2018) Matematik Desi Öğretim Programı İlkokul ve Ortaokul 1,2,3,4,5,6,7, ve 8.sınıflar. Ankara: MEB http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201813017165445-MATEMAT%C4%B0K%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%202018v.pdf
  • Miles, M, B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded Sourcebook. (2nd ed). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • MOE (2013). Mathematics Syllabus Primary one to six. Singapore: Ministry of Educaiton, https://www.moe.gov.sg/primary/curriculum/syllabus
  • MOE (2021). Mathematics Syllabus Primary one to six. Singapore: Ministry of Educaiton, https://www.moe.gov.sg/primary/curriculum/syllabus
  • National Mathematics Advisory Panel (2008). Foundations for success: The final report of the National Mathematics Advisory Panel, Washington, DC: U.S. Department of Education.
  • NCTM. (2000). Principles and standards for school mathematics. Va: National Council of Teachers of Mathematics Pub.
  • PISA (2019). PISA 2018 Türkiye Ön Raporu Ankara: Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/01/PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf
  • Şahinkaya, N. (2008). Türkiye-Finlandiya Sınıf Öğretmenliği Matematik Öğretimi Programları, Sınıf Öğretmeni Adayları ile Öğretmenlerin Öz-Yetkinlik ve Öğrenme Öğretme Süreçleri Açısından Karşılaştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Schmidt, W. H., Houang, R., & Cogan, L. (2002). A coherent curriculum: The case of mathematics. American Educator, 26, 1-18.
  • Schoen, R., Erbilgin, E., & Hacıömeroğlu, S. E. (2011). Analyzing the Next Generation Sunshine State Standards for mathematics: Is the State Curriculum still a mile wide and an inch deep? Dimensions in Mathematics, 31(1), 30-39.
  • Tantürk, M. (2007). İlköğretim İkinci Kademede 1986 ve 2006 Matematik Programlarının Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul
  • Teo, T.W., Yan, Y. K., & Ong, W.L.M. (2017) An investigation of Singapore preschool children’s emerging concepts of floating and sinking, Pedagogies: An International Journal, 12(4), 325-339, DOI: 10.1080/1554480X.2017.1374186
  • Toptaş, V., Elkatmış, M., & Karaca, E. T., (2012). İlköğretim 4. Sınıf matematik programının öğrenme alanları ile matematik öğrenci çalışma kitabındaki soruların zihinsel alanlarının TIMSS’e göre incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 13(1), 17-29.,
  • Türkoğlu, A. (1998). Karşılaştırmalı eğitim: Dünya ülkelerinden örneklerle, Adana:Baki Kitapevi,
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, Z, & Koç, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumlarının başarı düzeylerini yordama gücü ile cinsiyet arasındaki ilişki. İlköğretim Online, 10(1), 133-143.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Belgin Bal İncebacak 0000-0003-4643-8051

Early Pub Date September 21, 2022
Publication Date September 28, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Bal İncebacak, B. (2022). TÜRKİYE VE SİNGAPUR İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİM PROGRAMLARININ MATEMATİK İÇERİKLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Trakya Eğitim Dergisi, 12(3), 1403-1425. https://doi.org/10.24315/tred.984222