Research Article
BibTex RIS Cite

PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM SONRASI OKULA DÖNÜŞ SÜRECİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YANSIMALARI

Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1908 - 1928, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1256380

Abstract

Bu araştırmanın amacı Covid 19 salgını sebebiyle yaşanan uzaktan eğitim sonrasında okulların yeniden açılması sürecinde, sınıf öğretmenlerinin ve ilkokul öğrencilerinin yaşanan salgın durumundan nasıl etkilendiklerini ortaya çıkarmaktır. Bu doğrultuda araştırmanın deseni temel nitel araştırma olarak belirlenmiştir. Araştırmada, farklı bakış açılarıyla oluşan çeşitliliğinin aktarılabilmesi için amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Bu kapsamda yüz yüze eğitime geçilen süreçte farklı okul türlerinde ve sınıf düzeylerinde görev yapmakta olan 16 sınıf öğretmeniyle görüşme yapılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin görüşlerinden elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda yaşanan süreçten sınıf öğretmenlerinin duygusal, eğitim-öğretim uygulamaları, mesleki bakış açıları açısından; ilkokul öğrencilerinin ise okul kültürü, davranış değişiklikleri, aile desteği açısından etkilendikleri görülmüştür. Araştırmanın sonucunda yüz yüze eğitim sürecine geçilmesiyle birlikte öğrencilerin akademik başarılarında düşüş olduğu; öğrencilerin davranışlarında farklılıklar yaşandığı, uzaktan eğitim sürecinde özel okul ve devlet okullarında yaşanan farklı uygulamaların yüz yüze eğitim sürecine yansıdığı, ailelerin eğitim-öğretim sürecinde önemli bir yeri olduğu ortaya çıkmıştır. Salgının etkilerinin uzun yıllar sürebileceği öngörüldüğünden elde edilen sonuçlar doğrultusunda eğitim-öğretim süreçlerinin iyileştirilebilmesi için öneriler geliştirilmiştir.

References

  • Acar S., Şahin Cinoğlu D., Karagöz T., Kayğısız G., Meydan M. C., & Işık M., (2022). İlçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması SEGE-2022. Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü. (35), 1-71.
  • Acuner, D., Şekerci, N., Pilavcı, B., Bitar, A., Güler, E., & Aytekin, T. (2022). Covid-19 pandemisinin ortaokul öğrencilerinin eğitimlerine ve psikososyal durumlarına etkisi: İstanbul örneği.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., & Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Başkent University Journal of Education, 9(2), 136-153.
  • Chakraborty, P., Mittal, P., Gupta, M. S., Yadav, S., & Arora, A. (2021). Opinion of students on online education during the Covid‐19 pandemic. Human Behavior and Emerging Technologies, 3(3), 357-365. https://doi.org/10.1002/hbe2.240
  • Chen, T., Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J., & Cong, G. (2020). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the COVID-19 pandemic. In Health care 8(3). https://doi.org/10.3390/healthcare8030200
  • Clark, A. E., Nong, H., Zhu, H., & Zhu, R. (2021). Compensating for academic loss: Online learning and student performance during the COVID-19 pandemic. China Economic Review, 68, 101629. https://doi.org/10.1016/j.chieco.2021.101629
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri (E. Dinç & K. Kıroğlu Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni, nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir Çev. Ed.). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir Çev. Ed.). Siyasal Kitapevi.
  • Cui, Y., Ma, Z., Wang, L., Yang, A., Liu, Q., Kong, S., & Wang, H. (2023). A survey on big data-enabled innovative online education systems during the COVID-19 pandemic. Journal of Innovation & Knowledge, 8(1), 100295. https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100295
  • Çabar, S. (2022). Pierre Bourdieu’nün “alan, sermaye ve habitus” kavramları ekseninde covid-19 sürecinin eğitimdeki fırsat eşitliğine etkisi: Denizli ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
Year 2023, Volume: 13 Issue: 3, 1908 - 1928, 26.09.2023
https://doi.org/10.24315/tred.1256380

Abstract

References

  • Acar S., Şahin Cinoğlu D., Karagöz T., Kayğısız G., Meydan M. C., & Işık M., (2022). İlçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik sıralaması araştırması SEGE-2022. Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü. (35), 1-71.
  • Acuner, D., Şekerci, N., Pilavcı, B., Bitar, A., Güler, E., & Aytekin, T. (2022). Covid-19 pandemisinin ortaokul öğrencilerinin eğitimlerine ve psikososyal durumlarına etkisi: İstanbul örneği.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Can, E., & Nikolayidis, U. (2022). Veli ve öğretmen görüşlerine göre Covid-19 pandemi sürecinde uzaktan eğitimin görünümü. Başkent University Journal of Education, 9(2), 136-153.
  • Chakraborty, P., Mittal, P., Gupta, M. S., Yadav, S., & Arora, A. (2021). Opinion of students on online education during the Covid‐19 pandemic. Human Behavior and Emerging Technologies, 3(3), 357-365. https://doi.org/10.1002/hbe2.240
  • Chen, T., Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J., & Cong, G. (2020). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the COVID-19 pandemic. In Health care 8(3). https://doi.org/10.3390/healthcare8030200
  • Clark, A. E., Nong, H., Zhu, H., & Zhu, R. (2021). Compensating for academic loss: Online learning and student performance during the COVID-19 pandemic. China Economic Review, 68, 101629. https://doi.org/10.1016/j.chieco.2021.101629
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2021). Eğitimde araştırma yöntemleri (E. Dinç & K. Kıroğlu Çev. Ed.). Pegem Akademi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma deseni, nitel, nicel ve karma yöntem yaklaşımları (S. B. Demir Çev. Ed.). Eğiten Kitap.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir Çev. Ed.). Siyasal Kitapevi.
  • Cui, Y., Ma, Z., Wang, L., Yang, A., Liu, Q., Kong, S., & Wang, H. (2023). A survey on big data-enabled innovative online education systems during the COVID-19 pandemic. Journal of Innovation & Knowledge, 8(1), 100295. https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100295
  • Çabar, S. (2022). Pierre Bourdieu’nün “alan, sermaye ve habitus” kavramları ekseninde covid-19 sürecinin eğitimdeki fırsat eşitliğine etkisi: Denizli ili örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Daniel, S. J. (2020). Education and the COVID-19 pandemic. Prospects, 49(1), 91-96. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09464-3
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Elif Aydın Çolak 0000-0003-4195-6730

Nihal Kırbıyık 0000-0002-9171-365X

Alper Kesten (social Studies/sosyal Bilgiler Eğitimi) 0000-0003-2657-3168

Early Pub Date September 19, 2023
Publication Date September 26, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Aydın Çolak, E., Kırbıyık, N., & Kesten (social Studies/sosyal Bilgiler Eğitimi), A. (2023). PANDEMİ DÖNEMİNDEKİ UZAKTAN EĞİTİM SONRASI OKULA DÖNÜŞ SÜRECİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNE VE İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNE YANSIMALARI. Trakya Eğitim Dergisi, 13(3), 1908-1928. https://doi.org/10.24315/tred.1256380