Research Article
BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN YAŞAMIŞ OLDUĞU KLASİK (GELENEKSEL) VE GÜNCEL (POPÜLER) SORUNLAR

Year 2024, Volume: 14 Issue: Özel Sayı, 30 - 45, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1505549

Abstract

Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yaşamış olduğu klasik ve güncel sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya koyabilmek ve bu doğrultuda güvenilir analizler yapabilmektir. Nitel araştırma deseninin benimsendiği araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim bahar yarıyılında Doğu Anadolu bölgesinin Büyükşehir kategorisinde yer alan (x) bir ilinde devlet ortaokullarında görev yapan 20 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmenleri, klasik (geleneksel) sorunlar olarak; Haftalık ders saatlerinin yetersiz olması, Ders kitaplarının içerik olarak bazı konularda yetersiz kalması, Sınıf mevcutlarının kalabalık olması, Veliler açısından Sosyal Bilgiler dersinin çok önemsenmemesi, başlıkları altında çeşitli sorunlar olduğunu belirtmişlerdir. Güncel sorunlar olarak: Liselere geçiş sınavında dersin katsayı oranının düşük olmasına bağlı olarak, dersin ciddiye alınmaması, Atamaların çok az olması, başlıkları altında çeşitli sorunlar olduğunu dile getirmişlerdir.

References

  • Akdağ, H. & Kaymakcı, S. (2011). A chronological approach to development of social studies education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(15), 854-863.
  • Akdeniz, N. & Kapıcıoğlu, O.K. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik görüşleri, Nwsa Education Sciences, Cilt:6, Sayı:3, ss.2097- 2109.
  • Akgül, N. İ. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullandıkları yöntemler ve karşılaşılan sorunlar (Niğde ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Akmehmetoğlu, H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Kastamonu İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli-Erzurum örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Aktan, S., & Saylan, N. (2013). Bir öğretim alanı’nın doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893- 1916). Journal of Social Studies Education Research, 4(2), 55-78.
  • Altınöz, S. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programı hakkında öğretmen ve müfettiş görüşleri (Bolu İli Örneği). Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslantaş, S. (2006). 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Malatya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Atbaşı, C. (2007). İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği). Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6, Sayfa:22, ss.46-73.
Year 2024, Volume: 14 Issue: Özel Sayı, 30 - 45, 29.10.2024
https://doi.org/10.24315/tred.1505549

Abstract

References

  • Akdağ, H. & Kaymakcı, S. (2011). A chronological approach to development of social studies education in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(15), 854-863.
  • Akdeniz, N. & Kapıcıoğlu, O.K. (2011). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin ilköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programının uygulanmasına yönelik görüşleri, Nwsa Education Sciences, Cilt:6, Sayı:3, ss.2097- 2109.
  • Akgül, N. İ. (2006). Sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde kullandıkları yöntemler ve karşılaşılan sorunlar (Niğde ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Akmehmetoğlu, H. (2014). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Kastamonu İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Akşit, İ. (2011). İlköğretimde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenlerinin sosyal bilgiler öğretiminde karşılaştıkları sorunlar (Denizli-Erzurum örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Aktan, S., & Saylan, N. (2013). Bir öğretim alanı’nın doğuşu: ABD’de sosyal bilgilerin gelişimi (1893- 1916). Journal of Social Studies Education Research, 4(2), 55-78.
  • Altınöz, S. (2008). İlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler programı hakkında öğretmen ve müfettiş görüşleri (Bolu İli Örneği). Yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Arslantaş, S. (2006). 6. ve 7. sınıf sosyal bilgiler ders program uygulamalarında karşılaşılan sorunların öğretmen görüşleri açısından incelenmesi (Malatya ili örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Atbaşı, C. (2007). İlköğretim II. kademe (6. ve 7. sınıfta) sosyal bilgiler dersinin öğretimi ve öğretiminde yaşanan güçlükler (Aksaray örneği). Yüksek lisans tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Aykaç, N. (2007). İlköğretim sosyal bilgiler dersi eğitim öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:6, Sayfa:22, ss.46-73.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Primary Education
Journal Section Articles
Authors

Kenan Baş 0000-0003-4253-2323

Abdulkerim Diktaş 0000-0002-5803-5586

Early Pub Date October 25, 2024
Publication Date October 29, 2024
Submission Date June 26, 2024
Acceptance Date July 23, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: Özel Sayı

Cite

APA Baş, K., & Diktaş, A. (2024). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN YAŞAMIŞ OLDUĞU KLASİK (GELENEKSEL) VE GÜNCEL (POPÜLER) SORUNLAR. Trakya Eğitim Dergisi, 14(Özel Sayı), 30-45. https://doi.org/10.24315/tred.1505549