Bu çalışmanın amacı Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin yaşamış olduğu klasik ve güncel sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya koyabilmek ve bu doğrultuda güvenilir analizler yapabilmektir. Nitel araştırma deseninin benimsendiği araştırmanın çalışma grubunu 2023-2024 eğitim öğretim bahar yarıyılında Doğu Anadolu bölgesinin Büyükşehir kategorisinde yer alan (x) bir ilinde devlet ortaokullarında görev yapan 20 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanması yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulgularına göre sosyal bilgiler öğretmenleri, klasik (geleneksel) sorunlar olarak; Haftalık ders saatlerinin yetersiz olması, Ders kitaplarının içerik olarak bazı konularda yetersiz kalması, Sınıf mevcutlarının kalabalık olması, Veliler açısından Sosyal Bilgiler dersinin çok önemsenmemesi, başlıkları altında çeşitli sorunlar olduğunu belirtmişlerdir. Güncel sorunlar olarak: Liselere geçiş sınavında dersin katsayı oranının düşük olmasına bağlı olarak, dersin ciddiye alınmaması, Atamaların çok az olması, başlıkları altında çeşitli sorunlar olduğunu dile getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Primary Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | June 26, 2024 |
Acceptance Date | July 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: Özel Sayı |