Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler görüş ve deneyimlerin incelemek amacıyla yapılan bu çalışmada öğretmen adaylarının sosyal bilgiler alanına yönelik aidiyetleri de ele alınmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması temelinde yürütülen araştırmanın verileri, 2023- 2024 eğitim öğretim yılında, sosyal bilgiler öğretmenliği öğrenimi gören sekiz öğretmen adayı ile yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanan veriler, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Yapılan analiz sonucunda öğretmen adaylarının, sosyal bilgiler aidiyetlerinin yüksek olduğu, toplumda sosyal bilgilerin yeterince değer görmediği ve mesleğe başlama konusunda kaygı duydukları şeklinde bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarından hareketle; sosyal bilgiler eğitiminin önemini ve gerekliliğini anlatan çalışmalar yapılması, sosyal bilgiler öğretmeni yetiştiren kurumların kontenjanları ihtiyaç ve atama sonuçlarına göre belirlenmesi ve eğitim fakültelerinde adayların kaygılarını azaltacak çalışma ve etkinliklere yer verilmesi yönünde öneriler getirilmiştir.
In this study, which was carried out to examine the social studies views of social studies teacher candidates, the belonging of pre-service teachers to the field of social studies was also discussed. The data of the research, which was carried out on the basis of a case study, one of the qualitative research methods, were obtained from interviews with eight pre-service teachers studying social studies teaching in the 2023-2024 academic year The data collected through the semi-structured interview form was analyzed using the content analysis method. As a result of the analysis, it was found that teacher candidates have high social science affiliation, social studies are not valued enough in society, and they are anxious about starting the profession. Based on the research results; Suggestions have been made to conduct studies explaining the importance and necessity of social studies education, to determine the quotas of institutions that train social studies teachers according to needs and appointment results, and to include studies and activities that will reduce the anxiety of candidates in education faculties.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | July 14, 2024 |
Acceptance Date | August 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: Özel Sayı |