The research data, which aims to examine the 2023 Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course, was obtained through document review. As a result of the analysis of the research data, it was seen that the Curriculum of Those Who Shape Our Culture and Civilization Course was prepared with the expectation that the students would achieve 11 goals, and while these goals were achieved, it was aimed to provide students with 16 skills. Four units and 61 learning outcomes are included in the Those Who Shape Our Culture and Civilization-I and II courses. In the program, 39 important figures who shaped Turkish culture on issues such as Sufism, virtue, good morals and social order were mentioned. This study revealed that the curriculum of the Those Who Shape Our Culture and Civilization Course has the potential to strengthen students' cultural and civil identities. However, in order to further develop and disseminate the course, it is thought that it would be beneficial to further enrich the course content and present it to students with interactive and participatory learning methods.
2023 Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının incelenmesi amacında olan araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizi sonucunda Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersi Öğretim Programının öğrencilerin 11 amaca ulaşmaları beklentisiyle hazırlanmış olduğu ve bu amaçlara ulaşılırken 16 becerinin öğrencilere kazandırılmasının hedeflendiği görülmüştür. Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler-I ve II derslerinde, dört ünite ve 61 kazanıma yer verilmiştir. Programda tasavvuf, erdem, güzel ahlak, sosyal düzen gibi konularda Türk kültürüne yön vermiş 39 önemli şahsiyete değinilmiştir. Bu çalışma, Kültür ve Medeniyetimize Yön Verenler Dersinin öğretim programının, öğrencilerin kültürel ve medeni kimliklerini güçlendirme potansiyeline sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, dersin daha da geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için dersin içeriğinin daha da zenginleştirilerek, öğrencilere interaktif ve katılımcı öğrenme yöntemleriyle sunulmasının yararlı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 25, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | July 14, 2024 |
Acceptance Date | August 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 14 Issue: Özel Sayı |