Research Article
BibTex RIS Cite

FELSEFE BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSLERİNDE ORİGAMİ ETKİNLİKLERİNİN KULLANILMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2025, Volume: 15 Issue: 1, 1 - 38, 31.01.2025
https://doi.org/10.24315/tred.1391567

Abstract

Bu araştırmanın amacı, felsefe bölümü öğrencilerinin origami etkinliklerinin felsefe derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmanın katılımcılarını Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 64 felsefe bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar etkinliklere gönüllü olarak katılmış, katılım için felsefe bölümü son sınıf öğrencisi ve pedagojik formasyon dersi almış ya da alıyor olma koşulu getirilmiştir. Katılımcılarla birlikte haftada 2 saat olmak üzere 10 hafta boyunca origami etkinlik çalışmaları yürütülmüştür. Devamında sekiz açık uçlu soru ile origami etkinliklerinin felsefe derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel yaklaşım esas alınmış ve yapılan betimsel analizler sonucunda felsefe ve origami arasında güçlü bir bağ olduğu, origaminin felsefe derslerine ait kazanımların öğretimine, bilişsel ve duyuşsal becerilerin kazandırılmasına olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Yine origami etkinliklerine felsefenin sanat, bilgi, ahlak, bilim, varlık, siyaset ve din felsefesi gibi alt disiplinlerinde yer verilebileceği ve hedeflenen amaca uygun katlamaların seçilmesi halinde felsefe öğretimine olumlu katkılar sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Akdağ, B. (2002). Ortaöğretimdeki felsefe derslerinin etkililiğinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 11-28.
  • Akkılıç, G. & Koçyiğit, S. (2019). Felsefe dersinde altı şapkalı düşünme tekniğine dayalı etkinliklerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve akademik öz yeterliğe etkisi. Millî Eğitim, 48(222), 233-253.
  • Arpaçay, M. M. (1999). Liselerimizde felsefe dersinin müfredatı üzerine bir inceleme Cumhuriyet Dönemi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ], Atatürk Üniversitesi.
  • Aydın, A. & Çıtak, E. (2017). 2009 felsefe öğretim programının program geliştirmenin temel öğeleri kapsamında değerlendirilmesi. Dört Öge, 11.
  • Bahadır, M. (2016). Eğitim ve bilim bağlamında felsefi bilincin işlevi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ), Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(SI).
  • Bahadır, S. & Berkant, H. G. (2021). 11. sınıf felsefe dersi öğretim programının eleştirel düşünmeye uygunluğu açısından değerlendirilmesi. The Journal of Educational Reflections, 5(2).
  • Bayrak, İ. & Duruhan, K. (2013). 2009 yılında hazırlanan felsefe öğretim programına ilişkin felsefe öğretmenlerinin görüşleri (Sivas ili örneği). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, (2-19).
  • Beydoğan, H. Ö., Ceyhan, M. & Taşdemir, A. (2006). Lise felsefe öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Biçer, B. (2013). Öğretmen görüşlerine göre felsefe öğretim programı ve uygulama sürecinde karşılaşılan sorunlar. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-38.
Year 2025, Volume: 15 Issue: 1, 1 - 38, 31.01.2025
https://doi.org/10.24315/tred.1391567

Abstract

References

  • Akdağ, B. (2002). Ortaöğretimdeki felsefe derslerinin etkililiğinin öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 15, 11-28.
  • Akkılıç, G. & Koçyiğit, S. (2019). Felsefe dersinde altı şapkalı düşünme tekniğine dayalı etkinliklerin yaratıcılık, eleştirel düşünme ve akademik öz yeterliğe etkisi. Millî Eğitim, 48(222), 233-253.
  • Arpaçay, M. M. (1999). Liselerimizde felsefe dersinin müfredatı üzerine bir inceleme Cumhuriyet Dönemi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ], Atatürk Üniversitesi.
  • Aydın, A. & Çıtak, E. (2017). 2009 felsefe öğretim programının program geliştirmenin temel öğeleri kapsamında değerlendirilmesi. Dört Öge, 11.
  • Bahadır, M. (2016). Eğitim ve bilim bağlamında felsefi bilincin işlevi. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi (MSKÜ), Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(SI).
  • Bahadır, S. & Berkant, H. G. (2021). 11. sınıf felsefe dersi öğretim programının eleştirel düşünmeye uygunluğu açısından değerlendirilmesi. The Journal of Educational Reflections, 5(2).
  • Bayrak, İ. & Duruhan, K. (2013). 2009 yılında hazırlanan felsefe öğretim programına ilişkin felsefe öğretmenlerinin görüşleri (Sivas ili örneği). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1, (2-19).
  • Beydoğan, H. Ö., Ceyhan, M. & Taşdemir, A. (2006). Lise felsefe öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 17-37.
  • Biçer, B. (2013). Öğretmen görüşlerine göre felsefe öğretim programı ve uygulama sürecinde karşılaşılan sorunlar. Akademik Bakış Dergisi, 38, 1-38.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Articles
Authors

Zuhal Ünan 0000-0001-6835-8760

Early Pub Date January 27, 2025
Publication Date January 31, 2025
Submission Date November 15, 2023
Acceptance Date October 25, 2024
Published in Issue Year 2025 Volume: 15 Issue: 1

Cite

APA Ünan, Z. (2025). FELSEFE BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSLERİNDE ORİGAMİ ETKİNLİKLERİNİN KULLANILMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Trakya Eğitim Dergisi, 15(1), 1-38. https://doi.org/10.24315/tred.1391567