Bu araştırmanın amacı, felsefe bölümü öğrencilerinin origami etkinliklerinin felsefe derslerinde kullanılmasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmanın katılımcılarını Türkiye’de bir devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 64 felsefe bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcılar etkinliklere gönüllü olarak katılmış, katılım için felsefe bölümü son sınıf öğrencisi ve pedagojik formasyon dersi almış ya da alıyor olma koşulu getirilmiştir. Katılımcılarla birlikte haftada 2 saat olmak üzere 10 hafta boyunca origami etkinlik çalışmaları yürütülmüştür. Devamında sekiz açık uçlu soru ile origami etkinliklerinin felsefe derslerine olan katkısı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada nitel yaklaşım esas alınmış ve yapılan betimsel analizler sonucunda felsefe ve origami arasında güçlü bir bağ olduğu, origaminin felsefe derslerine ait kazanımların öğretimine, bilişsel ve duyuşsal becerilerin kazandırılmasına olumlu katkılar sağladığı görülmüştür. Yine origami etkinliklerine felsefenin sanat, bilgi, ahlak, bilim, varlık, siyaset ve din felsefesi gibi alt disiplinlerinde yer verilebileceği ve hedeflenen amaca uygun katlamaların seçilmesi halinde felsefe öğretimine olumlu katkılar sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | January 27, 2025 |
Publication Date | January 31, 2025 |
Submission Date | November 15, 2023 |
Acceptance Date | October 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: 1 |