Bu makalenin amacı, anlamın
yaratımında okuyucunun rolüne vurgu yapan okur-tepkisi kuramından yola çıkarak
okuma eyleminin dönüştürücü, iyileştirici ve zihin açıcı bir eylem olarak
tasvir edildiği Jane Austen Kitap Kulübü kitabını incelemektir. Bu roman okuma
eyleminin insanları kendilerinde daha önce farketmedikleri/gizli kalmış
yönlerini keşfetmeye cesaretlendirerek, okuyucuların bireysel gelişimlerine
olan katkısına dikkat çeker. Bunun yanı sıra, kitap kulübü üyelerinin okuma
tecrübelerini birbirleriyle paylaşmalarının ve Jane Austen’ın eserlerinde
işlediği evrensel temalarla ilgili görüş alışverişlerinin onlar için nasıl özgürleştirici
ve zenginleştirici bir tecrübe olduğunu yansıtır. Makalenin başında kısaca
okurtepkisi kuramına değinilinir ve roman bu düşünceler çerçevesinde incelenir.
Buradaki amaç, romandaki her okurun kişisel tecrübeleri doğrultusunda metne ne
şekilde öznel anlamlar yüklediklerini göstermektir. Sonuç olarak bu roman incelemesi,
her bir kulüp üyesinin romana neler kattığını tespit ederken aynı zamanda
romanların farklı bakış açılarına göre nasıl incelenebileceğini de ortaya
koyar.
Okuma metinde anlam okur-tepkisi kuramı Jane Austen Kitap Kulübü Karen Jay Fowler Jane Austen
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16 |