Özet: Bu araştırmada 20 Almanca öğretmen adayına ve Almanca öğrenen 35 öğrenciye bir anket uygulanarak yıllarca Anadolu Liselerinde ikinci yabancı dil Almanca derslerinde okutulan Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabını “Genel Görünüm”, “Fiziksel Görünüm”, “İçerik (Metin ve İçerik)”, “Kelime, Cümle Bilgisi ve Dilbilgisi” ve son olarak da “Alıştırma ve Değerlendirmeler” bakımından değerlendirmeleri istenmiştir. Bu anketin uygulamasıyla Almanca öğretmen adaylarının ve Almanca öğrenen öğrencilerin Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabından ne ölçüde memnun oldukları araştırılmış, kitabın eksik yönlerinin saptanması ve elde edilen verilerden hareketle eksikliklerin tamamlanması yönünde öneriler geliştirilmesi amaçlanmıştır. Elde edilen veriler, Deutsch ist Spitze Almanca ders kitabının görsel düzeninin Almanca öğretmen adayları ve öğrenciler tarafından çok iyi bulunduğunu, ancak içeriğin ve alıştırmaların sayılarının Almanca öğrenmek için yeterli görülmediğini ortaya koymuş, özellikle dilbilgisi konularının daha iyi pekiştirilebilmesi için ek materyallerin geliştirilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır.
Anahtar sözcükler: Deutsch ist Spitze, Almanca Yabancı Dil Ders Kitabı, Kitap İncelemesi, Kitap Değerlendirmesi, Dilbilgisi, Alıştırmalar
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 6 Issue: 2 |