Yapılan bu araştırmanın amacı, bir İngilizce konuşma sınavının güvenilirliğini Genellenebilirlik kuramı (G Kuramı) ile hesaplamak ve olası hata kaynaklarının neler olabileceğini belirlemektir. Çalışmanın evrenini Trakya Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yer alan 50 öğrencinin konuşma becerileri beş kriter doğrultusunda iki puanlayıcı tarafından değerlendirilmiştir. Araştırmada, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, İngiliz Eğitimi Anabilim Dalı 2015-2016 akademik yılına ait İngilizce konuşma becerileri dönem sonu sınavına ait veriler kullanılmıştır. Verilerin analizi alt amaçlara göre genellenebilirlik kuramıyla belirlenen desen doğrultusunda yapılmıştır. Araştırmada 50 öğrencinin (ö) 5 kriter (k) doğrultusunda 2 puanlayıcı (p) tarafından puanlanması ile ö x k x p deseni için genellenebilirlik (G) ve karar (K) çalışması yapılmıştır. Bu çalışmada G kuramı ve karar (k) çalışması çerçevesinde yapılan analizler sonucunda ele alınan konuşma sınavı için hata payının en düşük olduğu durum öğrenci sayısı sabit tutulduğunda kriter ve puanlayıcı sayısının arttırılmasıdır. Çalışma, konuşma sınavlarının G Kuramı kullanılarak güvenilirliğinin belirlenmesi açısından alanyazına bir örnek teşkil edecektir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |