Bu araştırmada Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümünde okuyan öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının ve okuma alışkanlığını etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Trakya üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği I. ve II. öğretimine devam eden araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 389 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarına; demografik bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan “Genel Bilgi Formu” ile öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının yaşa, cinsiyete, sınıf düzeyine göre istatistiksel açıdan anlamlı faklılık gösterdiği, (p<.001) öğretim türü, sosyo-ekonomik seviye, anne ve babanın eğitim seviyesi ile okul öncesi eğitim alıp almama değişkenlerine göre ise istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 1 |