Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları

Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 284 - 305, 05.07.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.284301

Abstract

Çalışmanın
amacı,  sınıf ve matematik öğretmenlerinin
kavram yanılgılarına ilişkin öğretimsel açıklamalarını incelemektir. Çalışmada,
öğretmenlerin kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların altında yatan
sebeplere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim
yılında Bartın ilinde bir ilkokulda ve ortaokulda görev yapan 4 sınıf ve 4
matematik öğretmeni olmak üzere toplam 8 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada
nitel yaklaşıma dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak altı sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler,
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanarak, ses kaydına alınmıştır.
Verilerin analizinde nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma
sonucunda, hem sınıf öğretmenlerinin, hem de ortaokul matematik öğretmenlerinin
çoğunun kavram yanılgılarının ne olduğu ve bu yanılgıların nedenlerini ifade
etmede zorlandıkları görülmüştür. Özellikle bir
sayıyı 10 ile çarpmada yanına sıfır eklenmesi
, virgülden sonraki sıfırların etkisinin olmaması gibi pedagojik
kaynaklı kavram yanılgılarının nedenini tam olarak açıklayamadıkları tespit
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, öğretmenlerin kavram yanılgılarına
ilişkin öğretimsel açıklamalarını geliştirici
önerilerde bulunulmuştur 

References

  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve
Year 2017, Volume: 7 Issue: 2, 284 - 305, 05.07.2017
https://doi.org/10.24315/trkefd.284301

Abstract

References

  • Ersoy, Y. (2006). İlköğretim matematik öğretim programındaki yenilikler-I: Amaç, içerik ve
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Burçin Gökkurt Özdemir

Ramazan Bayraktar This is me

Muamber Yılmaz

Publication Date July 5, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Gökkurt Özdemir, B., Bayraktar, R., & Yılmaz, M. (2017). Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 284-305. https://doi.org/10.24315/trkefd.284301
AMA Gökkurt Özdemir B, Bayraktar R, Yılmaz M. Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. July 2017;7(2):284-305. doi:10.24315/trkefd.284301
Chicago Gökkurt Özdemir, Burçin, Ramazan Bayraktar, and Muamber Yılmaz. “Sınıf Ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (July 2017): 284-305. https://doi.org/10.24315/trkefd.284301.
EndNote Gökkurt Özdemir B, Bayraktar R, Yılmaz M (July 1, 2017) Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7 2 284–305.
IEEE B. Gökkurt Özdemir, R. Bayraktar, and M. Yılmaz, “Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 284–305, 2017, doi: 10.24315/trkefd.284301.
ISNAD Gökkurt Özdemir, Burçin et al. “Sınıf Ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 7/2 (July 2017), 284-305. https://doi.org/10.24315/trkefd.284301.
JAMA Gökkurt Özdemir B, Bayraktar R, Yılmaz M. Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7:284–305.
MLA Gökkurt Özdemir, Burçin et al. “Sınıf Ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2017, pp. 284-05, doi:10.24315/trkefd.284301.
Vancouver Gökkurt Özdemir B, Bayraktar R, Yılmaz M. Sınıf ve Matematik Öğretmenlerinin Kavram Yanılgılarına İlişkin Açıklamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):284-305.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.