Çalışmanın
amacı, sınıf ve matematik öğretmenlerinin
kavram yanılgılarına ilişkin öğretimsel açıklamalarını incelemektir. Çalışmada,
öğretmenlerin kavram yanılgılarının ne olduğu ve bunların altında yatan
sebeplere ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim
yılında Bartın ilinde bir ilkokulda ve ortaokulda görev yapan 4 sınıf ve 4
matematik öğretmeni olmak üzere toplam 8 öğretmen ile yürütülmüştür. Çalışmada
nitel yaklaşıma dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama
aracı olarak altı sorudan oluşan görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler,
yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanarak, ses kaydına alınmıştır.
Verilerin analizinde nitel veri analizi teknikleri kullanılmıştır. Çalışma
sonucunda, hem sınıf öğretmenlerinin, hem de ortaokul matematik öğretmenlerinin
çoğunun kavram yanılgılarının ne olduğu ve bu yanılgıların nedenlerini ifade
etmede zorlandıkları görülmüştür. Özellikle bir
sayıyı 10 ile çarpmada yanına sıfır eklenmesi, virgülden sonraki sıfırların etkisinin olmaması gibi pedagojik
kaynaklı kavram yanılgılarının nedenini tam olarak açıklayamadıkları tespit
edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında, öğretmenlerin kavram yanılgılarına
ilişkin öğretimsel açıklamalarını geliştirici
önerilerde bulunulmuştur
Kavram yanılgıları sınıf öğretmenleri ortaokul matematik öğretmenleri öğretimsel açıklamalar
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 5, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |