Bilişsel işlevler öğrenme
becerilerinin ön gereklilikleri olarak değerlendirilmektedir. Öğrenmenin
değerlendirilmesinde ise bireyin kendi başına yapabildikleri ile o konuda
kendisinden daha uzman bir kişinin desteğiyle yapabildikleri arasındaki fark ve
öğrenmede aracının müdahalesi temellerine dayanan dinamik değerlendirme yaklaşımı
son elli yılda gündeme gelen etkili bir yöntemdir. Bu iki önemli kavramı bir
araya getiren bilişsel işlevlerin dinamik değerlendirilmesi, erken çocukluk
döneminde yapılan araştırmalar arasında yerini almıştır. Dinamik değerlendirme
süreçleri ile öğretim programlarının akademik ve bilişsel gereklilikleri
arasındaki boşluklar doldurularak oluşturulan Bilişsel İşlevlerin Uygulanması
Ölçeği’nin 48-66 aylık çocuklar için Türkçe uyarlaması ve geçerlik güvenirlik
çalışmasının yapılması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Tarama
modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılarak tasarlanan araştırmanın
çalışma grubunu toplam 158 çocuk oluşturmaktadır. Ölçek, çalışma grubunu
oluşturan çocuklarla araştırmacı tarafından bireysel olarak uygulanmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak
analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları ilgili alan yazın ışığında tartışılmış
ve Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği’nin geçerli ve güvenilir olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.
Dinamik değerlendirme okul öncesi eğitim Lidz Program Temelli Dinamik Değerlendirme Modeli Bilişsel İşlevlerin Uygulanması Ölçeği
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |