BibTex RIS Cite

Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 285 - 303, 26.01.2018
https://doi.org/10.24315/trkefd.321757

Abstract

Bu araştırmada okuduğunu
anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel
yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi
amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin etkisinin tez türüne, yıllara, örneklemdeki
öğrencilerin öğrenim düzeylerine, uygulanan toplam öğretim sürelerine göre
farklılık gösterip göstermediğine meta-analiz yöntemiyle bakılmıştır. Hangi
araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında
belirli ölçütler kullanılmıştır. Bunlar; 2000 ile 2015 yılları arasında
yapılmış araştırmalar olması, araştırmaların deney ve kontrol gruplarının
olması, örneklem büyüklükleri, standart sapma ve aritmetik ortalamalarının
olması, sınırlılığı dördüncü sınıf ve beşinci sınıf olan araştırmalar
olmasıdır. Deneysel meta-analizde Comprehensive Meta Analysis (CMA)
programından yararlanılmıştır. İlk önce heterojenlik testi yapılmıştır.
Heterojenlik testine göre analizin rastgele etkiler modeli altında yapılması
gerekmektedir. Yapılan analizler sonucunda okuduğunu anlama stratejilerinin
geleneksel yönteme kıyasla daha etkili olduğu bulunmuştur. 

References

  • Abramson, J. H. ve Abramson, Z. H. (2007). Making sense of data. A self instruction manual on the interpretation of epidemiological data. New York: Oxford University Press.
  • Ayçin, A. (2009). İSOTEG Tekniğinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarısı ve Okumaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi YİBO Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bayrakçı, R. (2004). İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersinde Uygulanan Okuduğunu Anlama ve Problem Çözme Stratejilerinin Öğrenci Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Belet, D. (2005). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine liskin Tutumlara Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Bozpolat, E. (2012). Türkçe Dersinde Birleştirilmiş İşbirlikli Okuma ve Kompozisyon Tekniği ile Kullanılan Hikaye Haritası Yönteminin Öğrencilerde Okuduğunu Anlama Becerisini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bulut, B. (2013). Etkin Dinleme Eğitiminin Dinlediğini Anlama, Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Camnalbur, M., ve Erdoğan, Y. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta analiz çalışması: Türkiye örneği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 497-505.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbilişsel Strateji Öğretimi ile Okuduğunu Anlama Başarı Düzeyi Düşük Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Erişi Artırımına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çayır, N. B. (2011). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamalarını Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerileriyle İlgili Deneysel Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çelik, S. (2013). İlköğretim Matematik Derslerinde Kullanılan Alternatif Öğretim Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Davis, D. S. (2010). A meta - analysıs of comprehensıon strategy ınstructıon for upper elementary and mıddle school students. Unpublished thesis. Vanderbilt University, Tennessee.
  • Demir, S.(2013). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMO) Akademik Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat .
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz. Ankara: Pegem A.
  • Durlak, J.A. (1995). Reading and understanding multivariate statistics. Washington, DC: American Psychological Association.
  • Epçaçan, C. (2008). Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ginns, P., Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2013). Designing instructional text in a conversational style: A meta-analysis. Educational Psychology Review, 25(4), 445-472.
  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneyli, A. (2007). Etkin Öğrenme Yaklaşımının Anadili Eğitiminde Okuma ve Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Gürses, R. (1996). Okuma Anlama. Ataturk Kultur, Dil ve Tarih Yuksek Kurumu Bülteni, 28(9), 98-103.
  • Igel, C. (2010). The effect of cooperative learning instruction on K--12 student learning: A meta-analysis of quantitative studies from 1998 to 2009. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Univerity of Virginia, Charlottesville.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Stanne, M. E. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Minneapolis, MN:University of Minnesota Press.
  • Kanmaz, A. (2012). Okuğunu Anlama Stratejisi Kullanımının, Okuduğunu Anlama Becerisi, Bilişsel Farkındalık, Okumaya Yönelik Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Karasu, M. (2013). Diyaloğa Dayalı Öğretim Stratejilerinin Okuma Tutum ve Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1994). Turkce Oğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Kaya, F. (2006). İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Bazı Öğrenme Stratejilerinin Tutum ve Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Kayıran, B. (2007). Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin Türkçe Dersine İlişkin Tutum ve Okuduğunu Anlamaya Yönelik Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kılıç, A. (2004). İşbirlikli Öğrenme, Okuduğunu Anlama, Strateji Kullanımı ve Tutum. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kırmızı, F.S. (2006). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Erişi, Tutumlar, Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ Alanları Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kuşdemir, Y. (2014). Doğrudan Öğretim Modeli’nin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mazı, A. (2008). Hikayeler Yoluyla Düşünmenin İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersinde Okuduğunu ve Dinlediğini Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • National Reading Panel (NRP), (2000). Teaching Children to Read: An Evidence- Based Asessment of The Scientific Research Literature on Reading and İts İmplications for Reading İnstruction: Report of The Subgroups. https://www.nichd.nih.gov/publications/pubs/nrp/documents/report.pdf (10.12.2015)
  • Okursoy, F. G. (2009). Kavram haritaları öğretim stratejisinin öğrenci başarısına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Oruç, A. (2012). Öz Düzenlemeli Öğrenmenin Okuduğunu Anlamaya Tutuma ve Üst Bilişsel Düşünme Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özcan, Ş. (2008). Eğitim Yöneticisinin Cinsiyet Ve Hizmet İçi Eğitim Durumunun Göreve Etkisi: Bir Meta Analitik Etki Analizi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Razon, N. (1980). Okuma Bozuklukları ve Nedenleri. Pedagoji Dergisi, 1.
  • Palamut, İ. (2008). Hikâye Okumanın İlköğretim Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • PISA 2012 Projesi Ulusal Nihaî Rapor, M. E. B. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Pilten, G. (2007). Ana Fikir Bulma Stratejisi Ögretiminin Ana Fikir Bulma Ve Okudugunu Anlamaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, M., ve Yüksel, İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta-Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 175-188.
  • Sencibaugh, J. M. (2007). Meta-analysis of reading comprehension interventions for students with learning disabilities: Strategies and implications. Reading improvement, 44(1), 6.
  • Sidekli, S. (2005), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öğretici ve Öyküleyici Metinlere Göre Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sınanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sidekli, S. ve Yangın S. (2005). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11.
  • Sidekli, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerilerinin Geliştirilmesi: Eylem Araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sulak, S. E. (2014). Süreçsel Modelle Bilgilendirici Metin Öğretiminin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sunğur, B. (2012). Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi Üzerine Meta Analiz Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tez. Zirve Üniversitesi, Gaziantep.
  • Swanson, H. L. (1999). Reading research for students with LD: A meta-analysis of intervention outcomes. Journal of Learning Disabilities, 32(6), 504-532.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şahin, İ. (2012). İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Hikaye Edici Metinlerde Özetleme ve Ana Fikir Bulma Becerileri Üzerinde Hikaye Haritalarının Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Şen, Ş. (2003). Biliş Ötesi Stratejilerini İlköğretim Okulu Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Topan, B. (2013). Matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkililiği: bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Ulu, M. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Rutin Olmayan Problemlerde Yaptıkları Hataların Belirlenmesi ve Giderilmesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaşar, Ş., Köse, T. Göz, L. ve Bayır, Ö. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretme-Öğrenme Süreçlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International(5), 38-56.
  • Yurt, E., ve Polat, S. (2015). The effectiveness of multiple intelligence applications on academic achievement: a meta-analysis. Journal of Social Studies Education Research, 6(1).
Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 285 - 303, 26.01.2018
https://doi.org/10.24315/trkefd.321757

Abstract

References

  • Abramson, J. H. ve Abramson, Z. H. (2007). Making sense of data. A self instruction manual on the interpretation of epidemiological data. New York: Oxford University Press.
  • Ayçin, A. (2009). İSOTEG Tekniğinin Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Başarısı ve Okumaya Yönelik Tutumları Üzerine Etkisi YİBO Örneği. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bayrakçı, R. (2004). İlköğretim 4.sınıf Türkçe Dersinde Uygulanan Okuduğunu Anlama ve Problem Çözme Stratejilerinin Öğrenci Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Belet, D. (2005). Öğrenme Stratejilerinin Okuduğunu Anlama ve Yazma Becerileri ile Türkçe Dersine liskin Tutumlara Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Bozpolat, E. (2012). Türkçe Dersinde Birleştirilmiş İşbirlikli Okuma ve Kompozisyon Tekniği ile Kullanılan Hikaye Haritası Yönteminin Öğrencilerde Okuduğunu Anlama Becerisini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bulut, B. (2013). Etkin Dinleme Eğitiminin Dinlediğini Anlama, Okuduğunu Anlama ve Kelime Hazinesi Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Camnalbur, M., ve Erdoğan, Y. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta analiz çalışması: Türkiye örneği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 497-505.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Çakıroğlu, A. (2007). Üstbilişsel Strateji Öğretimi ile Okuduğunu Anlama Başarı Düzeyi Düşük Olan Öğrencilerin Okuduğunu Anlama Erişi Artırımına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Çayır, N. B. (2011). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Dersi Öğretiminde Çoklu Zekâ Uygulamalarını Öğrencilerin Okuduğunu Anlama ve Yazılı Anlatım Becerileriyle İlgili Deneysel Bir Araştırma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Çelik, S. (2013). İlköğretim Matematik Derslerinde Kullanılan Alternatif Öğretim Yöntemlerinin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Davis, D. S. (2010). A meta - analysıs of comprehensıon strategy ınstructıon for upper elementary and mıddle school students. Unpublished thesis. Vanderbilt University, Tennessee.
  • Demir, S.(2013). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMO) Akademik Başarıya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat .
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim Bilimlerinde Uygulamalı Meta-Analiz. Ankara: Pegem A.
  • Durlak, J.A. (1995). Reading and understanding multivariate statistics. Washington, DC: American Psychological Association.
  • Epçaçan, C. (2008). Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Ginns, P., Martin, A. J., & Marsh, H. W. (2013). Designing instructional text in a conversational style: A meta-analysis. Educational Psychology Review, 25(4), 445-472.
  • Güneş, F. (2009). Hızlı okuma ve anlamı yapılandırma. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Güneyli, A. (2007). Etkin Öğrenme Yaklaşımının Anadili Eğitiminde Okuma ve Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Gürses, R. (1996). Okuma Anlama. Ataturk Kultur, Dil ve Tarih Yuksek Kurumu Bülteni, 28(9), 98-103.
  • Igel, C. (2010). The effect of cooperative learning instruction on K--12 student learning: A meta-analysis of quantitative studies from 1998 to 2009. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Univerity of Virginia, Charlottesville.
  • Johnson, D. W., Johnson, R. T., & Stanne, M. E. (2000). Cooperative learning methods: A meta-analysis. Minneapolis, MN:University of Minnesota Press.
  • Kanmaz, A. (2012). Okuğunu Anlama Stratejisi Kullanımının, Okuduğunu Anlama Becerisi, Bilişsel Farkındalık, Okumaya Yönelik Tutum ve Kalıcılığa Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Karasu, M. (2013). Diyaloğa Dayalı Öğretim Stratejilerinin Okuma Tutum ve Becerilerini Geliştirmeye Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1994). Turkce Oğretimi. Ankara: Engin Yayıncılık.
  • Kaya, F. (2006). İlköğretim Dördüncü Sınıf Türkçe Dersinde Bazı Öğrenme Stratejilerinin Tutum ve Okuduğunu Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Kayıran, B. (2007). Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Kubaşık Öğrenme Yönteminin Türkçe Dersine İlişkin Tutum ve Okuduğunu Anlamaya Yönelik Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Kılıç, A. (2004). İşbirlikli Öğrenme, Okuduğunu Anlama, Strateji Kullanımı ve Tutum. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kırmızı, F.S. (2006). İlköğretim 4. Sınıf Türkçe Öğretiminde Çoklu Zekâ Kuramına Dayalı İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Erişi, Tutumlar, Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zekâ Alanları Üzerindeki Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Kuşdemir, Y. (2014). Doğrudan Öğretim Modeli’nin İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi.Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Mazı, A. (2008). Hikayeler Yoluyla Düşünmenin İlköğretim 5. Sınıf Türkçe Dersinde Okuduğunu ve Dinlediğini Anlamaya Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • National Reading Panel (NRP), (2000). Teaching Children to Read: An Evidence- Based Asessment of The Scientific Research Literature on Reading and İts İmplications for Reading İnstruction: Report of The Subgroups. https://www.nichd.nih.gov/publications/pubs/nrp/documents/report.pdf (10.12.2015)
  • Okursoy, F. G. (2009). Kavram haritaları öğretim stratejisinin öğrenci başarısına etkisi: Bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Oruç, A. (2012). Öz Düzenlemeli Öğrenmenin Okuduğunu Anlamaya Tutuma ve Üst Bilişsel Düşünme Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özcan, Ş. (2008). Eğitim Yöneticisinin Cinsiyet Ve Hizmet İçi Eğitim Durumunun Göreve Etkisi: Bir Meta Analitik Etki Analizi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Özdemirli, G. (2011). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumu üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Razon, N. (1980). Okuma Bozuklukları ve Nedenleri. Pedagoji Dergisi, 1.
  • Palamut, İ. (2008). Hikâye Okumanın İlköğretim Öğrencilerinin Yaratıcılık Düzeylerine ve Akademik Başarılarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • PISA 2012 Projesi Ulusal Nihaî Rapor, M. E. B. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara.
  • Pilten, G. (2007). Ana Fikir Bulma Stratejisi Ögretiminin Ana Fikir Bulma Ve Okudugunu Anlamaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, M., ve Yüksel, İ. (2007). Program Değerlendirmede Meta-Analiz ve Meta-Değerlendirme Yöntemleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 175-188.
  • Sencibaugh, J. M. (2007). Meta-analysis of reading comprehension interventions for students with learning disabilities: Strategies and implications. Reading improvement, 44(1), 6.
  • Sidekli, S. (2005), İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Öğretici ve Öyküleyici Metinlere Göre Okuduğunu Anlama Becerilerinin Sınanması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sidekli, S. ve Yangın S. (2005). Okuma Güçlüğü Olan Öğrencilerin Okuma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11.
  • Sidekli, S. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuma ve Anlama Becerilerinin Geliştirilmesi: Eylem Araştırması. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sulak, S. E. (2014). Süreçsel Modelle Bilgilendirici Metin Öğretiminin Okuduğunu Anlama Becerilerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Sunğur, B. (2012). Bilgisayar Destekli Öğretimin İlköğretim Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisi Üzerine Meta Analiz Çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tez. Zirve Üniversitesi, Gaziantep.
  • Swanson, H. L. (1999). Reading research for students with LD: A meta-analysis of intervention outcomes. Journal of Learning Disabilities, 32(6), 504-532.
  • Şahin, M. C. (2005). İnternet tabanlı uzaktan eğitimin etkililiği: Bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Şahin, İ. (2012). İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Hikaye Edici Metinlerde Özetleme ve Ana Fikir Bulma Becerileri Üzerinde Hikaye Haritalarının Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Şen, Ş. (2003). Biliş Ötesi Stratejilerini İlköğretim Okulu Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeylerine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Topan, B. (2013). Matematik öğretiminde öğrenci merkezli yöntemlerin akademik başarı ve derse yönelik tutum üzerindeki etkililiği: bir meta-analiz çalışması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli Üniversitesi, Kocaeli.
  • Ulu, M. (2011). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Rutin Olmayan Problemlerde Yaptıkları Hataların Belirlenmesi ve Giderilmesine Yönelik Bir Uygulama. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaşar, Ş., Köse, T. Göz, L. ve Bayır, Ö. (2015). Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Merkezli Öğretme-Öğrenme Süreçlerinin Etkililiği: Bir Meta Analiz Çalışması. Anadolu Journal of Educational Sciences International(5), 38-56.
  • Yurt, E., ve Polat, S. (2015). The effectiveness of multiple intelligence applications on academic achievement: a meta-analysis. Journal of Social Studies Education Research, 6(1).
There are 55 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Sabri Sidekli

Esra Çetin This is me

Publication Date January 26, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Sidekli, S., & Çetin, E. (2018). Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 285-303. https://doi.org/10.24315/trkefd.321757
AMA Sidekli S, Çetin E. Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. January 2018;8(2):285-303. doi:10.24315/trkefd.321757
Chicago Sidekli, Sabri, and Esra Çetin. “Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no. 2 (January 2018): 285-303. https://doi.org/10.24315/trkefd.321757.
EndNote Sidekli S, Çetin E (January 1, 2018) Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 2 285–303.
IEEE S. Sidekli and E. Çetin, “Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 2, pp. 285–303, 2018, doi: 10.24315/trkefd.321757.
ISNAD Sidekli, Sabri - Çetin, Esra. “Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/2 (January 2018), 285-303. https://doi.org/10.24315/trkefd.321757.
JAMA Sidekli S, Çetin E. Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8:285–303.
MLA Sidekli, Sabri and Esra Çetin. “Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 2, 2018, pp. 285-03, doi:10.24315/trkefd.321757.
Vancouver Sidekli S, Çetin E. Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8(2):285-303.

Cited By











Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.