Bu araştırmada okuduğunu
anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel
yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi
amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin etkisinin tez türüne, yıllara, örneklemdeki
öğrencilerin öğrenim düzeylerine, uygulanan toplam öğretim sürelerine göre
farklılık gösterip göstermediğine meta-analiz yöntemiyle bakılmıştır. Hangi
araştırmaların meta-analize dâhil edileceğine yönelik seçimlerin yapılmasında
belirli ölçütler kullanılmıştır. Bunlar; 2000 ile 2015 yılları arasında
yapılmış araştırmalar olması, araştırmaların deney ve kontrol gruplarının
olması, örneklem büyüklükleri, standart sapma ve aritmetik ortalamalarının
olması, sınırlılığı dördüncü sınıf ve beşinci sınıf olan araştırmalar
olmasıdır. Deneysel meta-analizde Comprehensive Meta Analysis (CMA)
programından yararlanılmıştır. İlk önce heterojenlik testi yapılmıştır.
Heterojenlik testine göre analizin rastgele etkiler modeli altında yapılması
gerekmektedir. Yapılan analizler sonucunda okuduğunu anlama stratejilerinin
geleneksel yönteme kıyasla daha etkili olduğu bulunmuştur.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |