Bu araştırmada, değerler
eğitimi içerisinde yer alan merhamet kavramının anlamı, merhamet kavramının
öğrencilere kazandırılması için yapılması gereken çalışmaların neler olduğu ve
merhamet kavramının gerekliliği sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre ortaya
konulmaya çalışılmıştır. Bu çalışma 2015-2016 eğitim-öğretim yılı Amasya ili
Merzifon ilçesinde görev yapan 20 sınıf öğretmeni ile görüşme yapılmak
suretiyle yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sınıf öğretmenlerinin büyük
çoğunluğu merhamet kavramını acıma duygusu, şefkat, üzüntü olarak
tanımlamışlardır. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenlerinin tamamına yakını
toplumdaki çocuklarda ve gençlerde merhamet kavramının azaldığını ve olmadığını
ifade etmişlerdir. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin yarıdan fazlası merhamet
eğitiminin ilkokullarda gerekli olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Sınıf
öğretmenleri ailelerin çocuklarına rol model olmaları sebebi ile merhametin
öncelikle ailelerde öğretilmesi gerektiğini ifade ederlerken, sınıf
öğretmenlerinin drama, kitap okuma, film izleme, gerçek hayattan örnekler
verme, uygulamalar yapma gibi çeşitli etkinliklerle merhamet kavramının
öğrencilere yerleştirilmesi gerektiğini ifade etmişlerdir. Araştırmanın
önerileri arasında, değerler eğitimi okul programlarına konularak, ayrı bir
ders olarak okutulabilir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 1 |