Research Article
BibTex RIS Cite

Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi

Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 545 - 563, 31.05.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim fen ve teknoloji dersinde, “Maddenin
Tanecikli Yapısı” ünitesi, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına göre
geliştirilen etkinlik setinin, 6. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama düzeyi
ve bazı öğrenme çıktıları üzerine etkisini belirlemek ve etkinlik setinin
derste kullanımına yönelik öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Araştırma,
2012-2013 öğretim yılının güz döneminde, 90, 6. sınıf öğrencisi üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, karma yöntem kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygun hazırlanan rehber
etkinlikler ile desteklenen fen ve teknoloji derslerinin, öğrencilerin bilimsel
süreç becerileri, akademik başarıları ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutum
puanları üzerinde anlamlı etkisi olduğu görülmüştür. Araştırmaya dayalı
geliştirilen etkinlikler ile ilgili öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda,
öğrenciler, etkinliklerin eğlenceli olduğunu, deneyleri ve etkinlikleri
yapmaktan hoşlandıklarını, derse daha fazla ilgi duymaya başladıklarını ve
etkinliklerin öğrenmelerini kolaylaştırdığını ifade etmişlerdir. 

References

  • Akpullukçu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde araştırmaya dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı, hatırda tutma düzeyi ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Arslan, A. (2007). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğretim yönteminin kavramsal öğrenmeye etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Australian Education Council (1994). A national statement on science for all Australian schools: a joint project of the states, territories, and commonwealth of Australia initiated by the Australian Education Council (AEC). Curriculum Corporation, Carlton.
  • Aydoğdu, B., Tatar, N., Yıldız, Feyzioğlu, E., ve Buldur, S. (2012). İlköğretim öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 292–311.
  • Bağcaz, E. (2009). Sorgulayıcı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bağcı-Kılıç, G., Yardımcı, E., Metin, D. (2011). Ön ve son-laboratuvar tartışması eklenmiş yönlendirilmiş araştırmanın bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesine etkisi, e-Journal of New World Sciences Academy, 6 (1), 386-393.
  • Bilgin, İ. ve Eyvazoğlu, S. (2010). Rehberli araştırmanın işbirlikli ve bireysel öğretim yönteminin uygulandığı ortamda üniversite öğrencilerinin kimya başarılarına ve kimya dersine karşı tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3).
Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 545 - 563, 31.05.2018

Abstract

References

  • Akpullukçu, S. (2011). Fen ve teknoloji dersinde araştırmaya dayalı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı, hatırda tutma düzeyi ve tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Arslan, A. (2007). Fen eğitiminde araştırmaya dayalı öğretim yönteminin kavramsal öğrenmeye etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Australian Education Council (1994). A national statement on science for all Australian schools: a joint project of the states, territories, and commonwealth of Australia initiated by the Australian Education Council (AEC). Curriculum Corporation, Carlton.
  • Aydoğdu, B., Tatar, N., Yıldız, Feyzioğlu, E., ve Buldur, S. (2012). İlköğretim öğrencilerine yönelik bilimsel süreç becerileri ölçeğinin geliştirilmesi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(3), 292–311.
  • Bağcaz, E. (2009). Sorgulayıcı öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarısı ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Bağcı-Kılıç, G., Yardımcı, E., Metin, D. (2011). Ön ve son-laboratuvar tartışması eklenmiş yönlendirilmiş araştırmanın bilimsel süreç becerilerinin geliştirilmesine etkisi, e-Journal of New World Sciences Academy, 6 (1), 386-393.
  • Bilgin, İ. ve Eyvazoğlu, S. (2010). Rehberli araştırmanın işbirlikli ve bireysel öğretim yönteminin uygulandığı ortamda üniversite öğrencilerinin kimya başarılarına ve kimya dersine karşı tutumlarına etkisi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38(3).
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Meltem Duran

İlbilge Dökme

Publication Date May 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Duran, M., & Dökme, İ. (2018). Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 545-563. https://doi.org/10.24315/trkefd.286947
AMA Duran M, Dökme İ. Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. May 2018;8(3):545-563. doi:10.24315/trkefd.286947
Chicago Duran, Meltem, and İlbilge Dökme. “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi Ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no. 3 (May 2018): 545-63. https://doi.org/10.24315/trkefd.286947.
EndNote Duran M, Dökme İ (May 1, 2018) Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 3 545–563.
IEEE M. Duran and İ. Dökme, “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, pp. 545–563, 2018, doi: 10.24315/trkefd.286947.
ISNAD Duran, Meltem - Dökme, İlbilge. “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi Ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/3 (May 2018), 545-563. https://doi.org/10.24315/trkefd.286947.
JAMA Duran M, Dökme İ. Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8:545–563.
MLA Duran, Meltem and İlbilge Dökme. “Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi Ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, 2018, pp. 545-63, doi:10.24315/trkefd.286947.
Vancouver Duran M, Dökme İ. Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Kavramsal Anlama Düzeyi ve Bazı Öğrenme Çıktıları Üzerine Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8(3):545-63.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.