Research Article
BibTex RIS Cite

Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 513 - 525, 31.05.2018

Abstract

Bu araştırmada sanal sınıf üzerinden eğitim
gören öğrencilerin, sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile desenlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri
Enstitüsü İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi (Tezli Yüksek Lisans)
bölümünde okuyan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sınıf
Yönetimi Ölçeği (SYÖ) kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında çevrimiçi
anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin ölçeğin tamamından ve
alt boyutlarından almış oldukları betimsel istatistikler kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, sanal sınıf ortamında öğrenim gören öğrencilerin, SYÖ ve
yedi alt faktörüne ilişkin görüşlerinin pozitif yönde olduğu görülmüştür. Araştırmanın
sonucunda, öğrencilerin SYÖ alt boyutlarından almış olduğu puanlar incelenmiş
ve orta seviyenin üstünde çıkmıştır. Çalışma sanal sınıfta eğitim gören
öğrencilerin bu amaç doğrultusunda, sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin
alınmasını ve önerilere yer verilmesini amaçlanmıştır.  

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008, May). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. In The 8th International Educational Technology Conference (Vol. 370, p. 375).
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Baker, J. D., (2004). An investigation of relationships among instructor immediacy and affective and cognitive learning in the online classroom. The Internet and Higher Education, 7(1), 1-13.
  • Beaudoin, M. F., Kurtz, G., & Eden, S. (2009). Experiences and opinions of e-learners: what works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning. Interdisciplinary. Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 275-289.
  • Bolliger, D. U., Supanakorn, S., & Boggs, C. (2010). Impact of podcasting on student motivation in the online learning environment. Computers & Education, 55(2), 714-722.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006), Veri Analizi El Kitabı, 6. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • California Distance Learning Project (CLDP). http://www.cdlponline.org Erişim Tarihi: 25.02.2007.
Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 513 - 525, 31.05.2018

Abstract

References

  • Ağır, F., Gür, H., & Okçu, A. (2008, May). Özel okullarda ve devlet okullarında çalışan ilköğretim öğretmenlerinin uzaktan eğitime karşı tutumlarının belirlenmesi. In The 8th International Educational Technology Conference (Vol. 370, p. 375).
  • Atıcı, B. (2004). Sosyal bilgi inşasına dayalı sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Elazığ.
  • Baker, J. D., (2004). An investigation of relationships among instructor immediacy and affective and cognitive learning in the online classroom. The Internet and Higher Education, 7(1), 1-13.
  • Beaudoin, M. F., Kurtz, G., & Eden, S. (2009). Experiences and opinions of e-learners: what works, what are the challenges, and what competencies ensure successful online learning. Interdisciplinary. Journal of E-Learning and Learning Objects, 5, 275-289.
  • Bolliger, D. U., Supanakorn, S., & Boggs, C. (2010). Impact of podcasting on student motivation in the online learning environment. Computers & Education, 55(2), 714-722.
  • Büyüköztürk, Ş. (2006), Veri Analizi El Kitabı, 6. Baskı, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • California Distance Learning Project (CLDP). http://www.cdlponline.org Erişim Tarihi: 25.02.2007.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Burak Yılmazsoy

Fatih Özdinç

Mehmet Kahraman

Publication Date May 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Yılmazsoy, B., Özdinç, F., & Kahraman, M. (2018). Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 513-525. https://doi.org/10.24315/trkefd.296409
AMA Yılmazsoy B, Özdinç F, Kahraman M. Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. May 2018;8(3):513-525. doi:10.24315/trkefd.296409
Chicago Yılmazsoy, Burak, Fatih Özdinç, and Mehmet Kahraman. “Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no. 3 (May 2018): 513-25. https://doi.org/10.24315/trkefd.296409.
EndNote Yılmazsoy B, Özdinç F, Kahraman M (May 1, 2018) Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 3 513–525.
IEEE B. Yılmazsoy, F. Özdinç, and M. Kahraman, “Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, pp. 513–525, 2018, doi: 10.24315/trkefd.296409.
ISNAD Yılmazsoy, Burak et al. “Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/3 (May 2018), 513-525. https://doi.org/10.24315/trkefd.296409.
JAMA Yılmazsoy B, Özdinç F, Kahraman M. Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8:513–525.
MLA Yılmazsoy, Burak et al. “Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, 2018, pp. 513-25, doi:10.24315/trkefd.296409.
Vancouver Yılmazsoy B, Özdinç F, Kahraman M. Sanal Sınıf Ortamındaki Sınıf Yönetimine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8(3):513-25.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.