Bu araştırmada sanal sınıf üzerinden eğitim
gören öğrencilerin, sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırma betimsel tarama modeli ile desenlenmiştir.
Araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimleri
Enstitüsü İnternet ve Bilişim Teknolojileri Yönetimi (Tezli Yüksek Lisans)
bölümünde okuyan 56 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Sınıf
Yönetimi Ölçeği (SYÖ) kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında çevrimiçi
anket kullanılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin ölçeğin tamamından ve
alt boyutlarından almış oldukları betimsel istatistikler kullanılmıştır.
Araştırma bulguları, sanal sınıf ortamında öğrenim gören öğrencilerin, SYÖ ve
yedi alt faktörüne ilişkin görüşlerinin pozitif yönde olduğu görülmüştür. Araştırmanın
sonucunda, öğrencilerin SYÖ alt boyutlarından almış olduğu puanlar incelenmiş
ve orta seviyenin üstünde çıkmıştır. Çalışma sanal sınıfta eğitim gören
öğrencilerin bu amaç doğrultusunda, sınıf yönetimine yönelik görüşlerinin
alınmasını ve önerilere yer verilmesini amaçlanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 3 |