Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi

Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 641 - 654, 01.06.2018

Abstract

Öğrenme
ve öğretme sürecinin büyük bir bölümünde yer alan temel derslerden biri olan
Matematik dersinde ortaöğretim öğrencilerinin başarı düzeylerinin oldukça düşük
olduğu görülmektedir. Her ne kadar matematik dersine yönelik yapılan
çalışmaların sayısı gün geçtikçe artsa da henüz istenilen seviyede başarı ve
motivasyon düzeyine ulaşılmadığı düşünülmektedir. Matematik öğretiminde farklı
kuram ve uygulamaların işe koşulması etkili bir öğrenme sağlanması açısından
önemli görülmektedir. Bu doğrultuda yapılan çalışmanın genel amacı; 9. Sınıf
Matematik Dersi kapsamında Merrill (2002) tarafından geliştirilen Öğretimin
Temel İlkeleri’ne (First Principles of Instruction) dayalı olarak hazırlanan
etkileşimli tahtaya uyumlu içeriklerin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyon
ve başarı düzeylerine etkisini incelemektir. Deneysel çalışma modeline dayalı
olarak Batman İli Kozluk İlçesi’nde bir lisede yürütülen bu çalışmada 49
öğrenci tarafsızlık ilkesi doğrultusunda rastgele deney (25) ve kontrol (24)
gruplarına ayrılmıştır. Çalışmada veriler toplanırken Keller (1987) tarafından geliştirilmiş,
Kutu ve Sözbilir (2011) tarafından Türkçe’ ye uyarlanan Öğretim Materyalleri
Motivasyon Anketi ve araştırmacılar tarafından geliştirilen Matematik Başarı
Testi kullanılmıştır. Uygulama sonucuna göre bu çalışma ile Öğretimin Temel
İlkeleri’ne göre hazırlanan etkileşimli tahtaya uyumlu materyalin öğrencilerin
matematik dersine yönelik motivasyonlarını ve başarı düzeylerini anlamlı
derecede yükselttiği görülmüştür.

References

  • Çevik, V. (2012). Karmaşık Bilişsel Görev Performansında Çalışma Belleği Kapasitesinin ve Öğretimsel Stratejinin Rolü. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir. Merrill M. D. (2002). First principles of instruction. Educational Technology Research and Development, Volume 50, Issue 3, pp 43-59
Year 2018, Volume: 8 Issue: 3, 641 - 654, 01.06.2018

Abstract

References

  • Çevik, V. (2012). Karmaşık Bilişsel Görev Performansında Çalışma Belleği Kapasitesinin ve Öğretimsel Stratejinin Rolü. Doktora Tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara. http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden edinilmiştir. Merrill M. D. (2002). First principles of instruction. Educational Technology Research and Development, Volume 50, Issue 3, pp 43-59
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Yalin Kiliç Türel

Abdurrahman Yıldırım

Publication Date June 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Türel, Y. K., & Yıldırım, A. (2018). Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(3), 641-654. https://doi.org/10.24315/trkefd.334032
AMA Türel YK, Yıldırım A. Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. May 2018;8(3):641-654. doi:10.24315/trkefd.334032
Chicago Türel, Yalin Kiliç, and Abdurrahman Yıldırım. “Öğretimin Temel İlkeleri Ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Motivasyonlarına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8, no. 3 (May 2018): 641-54. https://doi.org/10.24315/trkefd.334032.
EndNote Türel YK, Yıldırım A (May 1, 2018) Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8 3 641–654.
IEEE Y. K. Türel and A. Yıldırım, “Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi”, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, pp. 641–654, 2018, doi: 10.24315/trkefd.334032.
ISNAD Türel, Yalin Kiliç - Yıldırım, Abdurrahman. “Öğretimin Temel İlkeleri Ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Motivasyonlarına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8/3 (May 2018), 641-654. https://doi.org/10.24315/trkefd.334032.
JAMA Türel YK, Yıldırım A. Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8:641–654.
MLA Türel, Yalin Kiliç and Abdurrahman Yıldırım. “Öğretimin Temel İlkeleri Ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı Ve Motivasyonlarına Etkisi”. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 8, no. 3, 2018, pp. 641-54, doi:10.24315/trkefd.334032.
Vancouver Türel YK, Yıldırım A. Öğretimin Temel İlkeleri ile Oluşturulan Materyallerin Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2018;8(3):641-54.


Creative Commons License
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 ile lisanslanmıştır.