Araştırmanın amacı
Teknoloji Destekli Öğretim (TEDÖ) uygulamaları kapsamında öğretim gören fen
bilgisi öğretmen adaylarının öğretim uygulamalarından önce ve sonra
astronominin bazı temel kavramlarına yönelik alternatif fikirlerini
belirlemektir. Çalışma tek grup ön-son test yarı deneysel desen ile
yürütülmüştür. Araştırma, Fen Bilgisi Eğitimi programında okuyan ve astronomi
dersini alan 77 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Bektaşlı (2013)
tarafından geliştirilen Astronomi Kavram Testi ölçeği kullanılarak elde edilen
veriler, SPSS 22 programı kullanılarak betimsel analiz teknikleriyle ve Bao
(1999) tarafından geliştirilen analiz tekniği esas alınarak analiz edilmiştir.
Araştırma sonucunda temel astronomi kavramlarına yönelik olarak fen bilgisi
öğretmen adaylarının alternatif fikirlerle öğrenme ortamına geldiği ve
öğrencilerin genellikle çeldiricilerde yığıldığı görülmektedir. Katılımcıların
uygulama öncesi ve sonrası alternatif fikirleri değerlendirildiğinde genelde
öğrencilerin TEDÖ uygulamaları sonrasında alternatif fikirlerinin azaldığı
görülmektedir. Katılımcıların son test skorları ve yoğunlaşmalarının orta ve
yüksek düzeye çıkmasından da bu durum anlaşılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 4 |