Bu araştırmada,
öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, yönetici destek algıları ve örgütsel
özdeşleşmeleri arasındaki ilişkiler incelenerek, yönetici desteğinin bu
ilişkideki aracı rolünün analiz edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Giresun ili merkezindeki devlet
liselerinde görev yapmakta olan 292 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplamak için Hoy & Tarter (2004) tarafından geliştirilen “Örgütsel Adalet
Ölçeği”, Mael ve Ashforth (1992) tarafından geliştirilen “Örgütsel Özdeşleşme
Ölçeği”, Giray ve Şahin (2012) tarafından geliştirilen “Yönetici Desteği
Ölçeği” kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiler yapısal eşitlik
modeliyle test edilmiştir. Sonuçlara göre; öğretmenlerin örgütsel adalet
algıları ile yönetici destek algıları ve özdeşleşmeleri arasında pozitif
ilişkiler bulunmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel adalet algıları örgütsel
özdeşleşmelerini ve yönetici destek algılarını pozitif yönde etkilemekte,
yönetici destek algıları da örgütsel özdeşleşmelerini pozitif yönde
etkilemektedir. Ancak öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel
özdeşleşmeleri arasındaki ilişkide yönetici destek algıları aracı rolü
oynamamaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 4 |