Türkiye, 146 farklı ülkeye dizi ihraç ederek Amerika’nın ardından dünyanın en büyük ikinci dizi ihracatçısı konumundadır. Türk dizileri, Balkanlar, Orta Doğu, Asya, Latin Amerika ve Avrupa gibi bölgelerde milyonlarca izleyiciye ulaşmaktadır. Türk dizilerinin dizi/film endüstrisindeki önemli rolüne rağmen bu alandaki bibliyometrik araştırmalar oldukça azdır. Bu çalışma, iletişim ve sinema çalışmaları kapsamında Türk televizyon dizileri üzerine yapılan araştırmaların kapsamlı bir bibliyometrik analizini sunmakta ve Web of Science veri tabanındaki verilere dayanmaktadır. Bu analiz, önde gelen dergilerde yayımlanan 79 makaleyi kapsamaktadır. Veriler, VOS viewer programı kullanılarak işlenmiş ve bibliyografik gösterim haritaları oluşturulmuştur. Bulgular, “Türk TV dizileri” başlıklı ilk makalenin 2006 yılında yayımlandığını ve 2020 sonrasında yayınlarda belirgin bir artış olduğunu ortaya koymuştur. “Popular Communication” ve “Global Media and Communication”, en çok atıf alan dergiler olarak öne çıkmıştır. Ayrıca, “Türkiye”, “Türk TV dizileri” ve “televizyon” en yaygın anahtar kelimeler olarak belirlenmiştir. Ek olarak, “Türk televizyon dizileri” başlığı altında en fazla yayını yapan ülkeler Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Türkiye olarak tespit edilmiştir.
Televizyon Dizileri Dramalar Türk TV Dizileri Bibliyometrik Analiz VosViewer
With TV series exported to about 146 countries, Turkey is the second-largest exporter of TV shows worldwide, behind the United States. Turkish TV series reach millions of viewers in regions such as the Balkans, Middle East, Asia, Latin America, and Europe. Despite the significant role of Turkish TV series in academia and communication studies, such bibliometric investigations have been scarce. This study offers a comprehensive bibliometric analysis of research on Turkish television series within communication and cinema studies, drawing on data from the Web of Science database. This analysis encompassed 79 papers from leading journals. Using the Visualization of Similarities (VOS) viewer program, the data was processed to generate bibliographic display maps. Findings indicated that the initial article titled “Turkish TV series” appeared in 2006, with a marked increase in publications post-2020. “Popular Communication” and “Global Media and Communication” emerged as the most cited journals. The analysis also identified “Turkey”, “Turkish TV series”, and “television” as predominant keywords. Additionally, the United States, the United Kingdom, and Turkey were noted as the most prolific countries in publishing studies with the title “Turkish television series.”
Television Series Dramas Turkish TV Series Bibliometric Analysis VosViewer
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 21 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 22 |
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International