Okuma ve yazma öğrencilerin hem sosyal hem de akademik yaşamlarının en önemli unsurlarındandır. İlköğretimde öğrencilerden okuma ve yazmaya yönelik olumlu tutum geliştirmesi beklenir. Bu araştırma ilköğretim 2, 3, 4, 5 ve 6. sınıfta okuyan öğrencilerin okuma ve yazmaya yönelik tutumları incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin okuma ve yazmaya yönelik tutumları sınıf düzeyleri ve cinsiyetleri bakımından karşılaştırılmıştır. Ayrıca öğrencilerin okuma ve yazma tutumu arasındaki ilişki de ele alınmıştır. Araştırma kapsamında 534 ilköğretim öğrencisine “Okuma Tutumu Ölçeği” ve “Yazma Tutumu Ölçeği” uygulanmıştır. Sonuç olarak araştırmaya katılan kız öğrencilerin eğlence amaçlı okumaya yönelik tutumlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu görülürken, akademik okuma ve yazmaya yönelik tutumlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı bulunmuştur. Sınıf düzeyi bakımından ise ilkokul 2 ve 3. sınıf öğrencilerinin okuma tutumlarının diğer öğrencilerden yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ilkokul (2, 3 ve 4. sınıf) öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarının ortaokul (5 ve 6. sınıf) öğrencilerine göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Okuma ve yazma tutumunun birbiriyle anlamlı düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 14, 2016 |
Submission Date | July 18, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 2 |