Moda kavramı hayatın her alanında söz hakkına sahip görünmektedir. Önceden moda denince akla ilk gelen kuşkusuz kıyafetler olmuştur. Fakat moda, kıyafetlerden çıkıp günlük hayatta kullandığımız kelimeleri bile etkisi altına almış bir kavramdır. Fotoğraflar ise anılarımızı, yaşanmışlıklarımızı saklayabildiğimiz mekanlardır. Moda ürünlerinin dikkat çekebilmesi, daha fazla kişiye ulaşabilmesi için reklamının, sunumunun ve pazarlamasının en iyi şekilde yapılması gerekmektedir. Bu noktada moda fotoğrafına büyük rol düşmektedir. İlk zamanlarda moda fotoğrafları portre ve stüdyo fotoğrafçılığı gibi nitelenirken, ilerleyen zaman içerisinde yeni arayışlarla birlikte sanat, teknik ve yaratıcılık girmeye başlamıştır. Bu çalışmada moda fotoğrafının tarihsel süreç içerisindeki gelişimler ortaya konmuştur. Çalışmanın amacı, moda fotoğrafının geçmişten günümüze geçirdiği değişimleri incelemektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 6, 2017 |
Submission Date | September 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 21 Issue: 2 |