Araştırmada, bilişim teknolojilerindeki uygulamaların İzmit Belediyesi
çalışanlarına yaptığı etkinin ne olduğu cevaplanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada bilişim
teknolojileri uygulamalarının çalışan performansına olan etkileri, iş tatmini,
verimlilik, iletişimin etkin kullanılması gibi konulara yönelik bir alan
çalışması amaçlanmıştır. Araştırma, 2018 yılı itibari ile İzmit Belediyesinde
çalışan işçi, memur ve şirket personeline basit rastgele örneklem metoduyla
uygulanmıştır. Bilişim teknolojilerindeki uygulamaların çalışanlar üzerindeki
etkileri Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri kullanılarak analiz
edilmiştir. Bilişim teknolojileri uygulamalarının çalışanlar üzerindeki
etkileri konusu üzerine yapılan bu araştırmada, anket yöntemi ile elde edilen
verilerin uygulama sonuçlarının istatistiki analizleri yapılarak veriler elde
edilmiştir. Bilişim teknolojileri uygulamalarının çalışan performansı, iş
tatmini, verimlilik, iletişimin etkin kullanılması, iş yapma hızı üzerinde
olumlu yönde etkili olduğu ve çalışanların demografik özelliklerine göre
farklılaştığı sonucuna varılmıştır.
In the research, the effects of the applications in information
technologies on the employees of İzmit Municipality were tried to be answered.The
aim of this study is to investigate the effects of information technologies
applications on employee performance, job satisfaction, productivity, effective
use of communication. The study was carried out with the help of simple random
sampling method for the workers, civil servants and company personnel working
in İzmit Municipality as of 2018. The effects of the applications of information
technologies on the employees were analyzed by using Mann Whitney U and Kruskal
Wallis tests. In this research on the effects of information technologies
applications on employees, statistical analysis of the application results of
the data obtained by the survey method were obtained and the data were
obtained. It has
been concluded that information technologies applications have positive effects
on employee performance, job satisfaction, productivity, effective use of
communication, speed of doing business, and differentiating according to
demographic characteristics of employees.
change institutional change informatics information technologies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 23 Sayı: 2 |