Örgün ve yaygın eğitime ulaşmak her bir bireyin hakkıdır. Buna din
eğitimi de dâhildir. Dezavantajlı bireylerin eğitime katılımı hususunda zaman
zaman özel öğretim, yöntem, tecrübe ve farkındalığa ihtiyaç bulunmaktadır. Din
görevlisi veya din eğitimcisi dâhil olmak üzere, mesleklere kaynaklık eden
yükseköğretim programlarında dezavantajlı bireylerle etkileşime yönelik
eğitimler göz ardı edilebilmektedir. Bu çalışma ile din görevlisi veya din
eğitimcisi adayı olan İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin sosyal hizmet
kapsamında dezavantajlı bireylerle çalışma konusundaki hazırbulunuşluğu ve
istekliliği tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırma kapsamında Bursa Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi
3. ve 4. sınıf öğrencilerine anket uygulanmış, nitel ve nicel yöntemlerle
analiz edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 24, 2020 |
Submission Date | October 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 24 Issue: 2 |